Translate

Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2015

H γαλλική Αεροπορία επιβεβαιώνει : "Εγκατέλειψαν οι Ελληνες πιλότοι - Τεχνικό το πρόβλημα"


Τραγική επιβεβαίωση του αποκλειστικού δημοσιεύματος του defencenet.gr για τις συνθήκες του δυστυχήματος και τον τρόπου με τον οποίο βρήκαν τον θάνατο οι δύο από τους κορυφαίους πιλότους μας ο Σμηναγός (Ι) Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών και ο Σμηναγός (Ι) Αθανάσιος Ζάγκας, έρχεται από την γαλλική Αεροπορία
Υπενθυμίζεται ότι την Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015 και ώρα Ελλάδας 16:16, το διθέσιο αεροσκάφος F-16D Block 50 της 111ΠΜ/341Μ, το οποίο συμμετείχε στην 1η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2015 του Tactical Leadership Programme (TLP), στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας, συνετρίβη κατά τη διάρκεια της απογείωσης με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό των δύο στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της γαλλικής Αεροπορίας που δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Le Figaro», οι δύο Ελληνες πιλότοι πραγματοποίησαν εγκατάλειψη του αεροσκάφους ή για την ακρίβεια προσπάθησαν να εγκαταλείψουν και αυτό καταδεικνύει ότι το δυστύχημα είναι απόρροια τεχνικού προβλήματος του αεροσκάφους. "Αρα δεν οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος η συντριβή" αναφέρει η ανακοίνωση της γαλλικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με πληφορορίες του defencenet.gr οι πιλότοι μας είχαν αντιληφθεί ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, ελάχιστα πριν το αεροσκάφος πάρει την μοιραία κλίση!
Από που καταδεικνύεται αυτό; Από το ότι αποφάσισαν (και κατάφεραν) κι εγκατέλειψαν και οι δύο!
Ναι, κατάφεραν και εκτοξεύθηκαν και οι δύο πιλότοι ελάχιστα δέκατα πριν το F-16D, συντριβεί επάνω στα ΝΑΤΟΪκά αεροσκάφη (θα δούμε εν συνεχεία σε ποια). Αλλά ήταν πολύ αργά.
Δέκατα του δευτερολέπτου ενωρίτερα μπορεί να είχαν διασωθεί, αφού τα καθίσματά τους θεωρητικά μπορούν να εκτοξεύονται από μηδέν ύψος (η κατασκευάστρια Matrin Baker είχε λάβει την σχετική τεχνολογία από μια ρωσική εταιρεία στις αρχές της δεκαετίας του ΄90).
Ομως ο πρώτος πιλότος μας εγκατέλειψε με γωνία 90 μοιρών όταν το αεροσκάφος είχε γείρει δεξιά και το ακροπτερύγιο είχε ακουμπήσει το έδαφος (από την πλευρά που ήταν φορτωμένο το ομοίωμα του HARM) , οπότε  το κάθισμα και μαζί του ο άτυχος πιλότος καρφώθηκαν στο σέλτερ (το θωρακισμένο υπόστεγο των μαχητικών) που βρισκόταν στην ευθεία εκτόξευσης του λόγω της πλαϊνής κατεύθυνσης της καλύπτρας.
Το τι βρέθηκε καρφωμένο επάνω στο σέλτερ καλύτερα να μην το περιγράψουμε...
Ο δεύτερος πιλότος μας εκτοξεύθηκε ένα δέκατο του δευτερολέπτου αργότερα, οπότε το F-16 είχε αναποδογυρίσει στην τρελή πορεία του προς τα άλλα μαχητικά που ήταν έτοιμα για τροχοδρόμηση και η καλύπτρα "έβλεπε" προς το έδαφος.
Αποτέλεσμα: "Καρφώθηκε", κυριολεκτικά, στο έδαφος από ύψος 3-4 μέτρων βρίσκοντας ακαριαίο θάνατο.
Mε τι ταχύτητα εγκατέλειψαν ή προσπάθησαν να εγκαταλείψουν πριν βρουν τραγικό θάνατος; Με 600 κόμβους την ώρα ή 1100 χλμ./α/ω!
Ο πρώτος που βρέθηκε (τρόπος του λέγειν...) στο σέλτερ διύνησε την απόσταση σε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο και ο δεύτερος που εκτοξεύθηκε ανάποδα σε μη μετρήσιμο χρόνο...
Να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε κτυπηθεί από κεραυνό σε πτήση του το 2010, αλλά στο μεταξύ και μετά από ελέγχους που είχαν πραγματοποιηθεί πετούσε χωρίς κανένα σημαντικό πρόβλημα.
Είναι το δεύτερο ατύχημα που συμβαίνει με Block 50 τα οποία έχουν τις λιγότερες απώλειες - με εξαίρεση τα νεοπαραληφθέντα F-16 Adv. - από ολες τις παρτίδες των F-16. H 341 Μοίρα από το 1997 που είχε παραλάβει τον τύπο δεν είχε άλλο δυστύχημα.
Αρα εδώ έχουμε να κάνουμε καθαρά με τεχνικό πρόβλημα. Και το ερώτημα είναι ποιο ήταν αυτό το πρόβλημα και αν έχει σχέση με το γεγονός ότι οι συνεχιζόμενες απώλειες F-16 και τα τεχνικά "επεισόδιά" τους οφείλονται στην έλλειψη ομαλής ορής ναταλλακτικών και της καθυστέρησης εκσυγχρονισμού του αεροσκάφους.
Ούτε Follow-on-Support έχει υπογραφεί, ενώ και για το πρόγραμμα αναβάθμισης ο ίδιος ο υπουργός Δ.Αβραμόπουλος είχε εκφράσει την απορία του για ποιο λόγο δεν το προχωρούσε ο Αρχηγός του ΓΕΑ.
Το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα έχουμε χάσει δύο F-16 από την ίδια ακριβώς αιτία κράτηση κινητήρα (εάν ισχύουν οι αρχικές πληροφορίες για κράτηση την ώρα της απογείωσης) έρχονται σε άμεση συνάφεια με το χρόνιο πρόβλημα έλλειψης ανταλλακτικών και δη για τους κινητήρες των αεροσκαφών. Τόσο για τους F110-GE 100 της General Electric που βρίσκονται τοποθετημένοι στα F-16 block 30 και 50 όσο και για τους F-100-PW-229 των F-16 block 52+ και Adv.
Το πρόβλημα προμήθειας ανταλλακτικών χρονολογείται από το 2008 δηλαδή από εκείνη τη χρονιά έχει να γίνει προμήθεια ανταλλακτικών κάτι που έφερε τα F-16 στα χαμηλότερα επίπεδα διαθεσιμότητας από την παραλαβή των πρώτων το 1989.
Ακόμη και τώρα τα μαχητικά του τύπου είναι χωρίς ανταλλακτικά και οι ευθύνες που βαρύνουν την απερχόμενη κυβέρνηση μεγάλες. Μόλις στις 18 Νοεμβρίου η αμερικανική DSCA ανακοίνωσε την έγκριση από το αμερικανικό Κογκρέσο της παροχής ανταλλακτικών για τα F-16 της ΠΑ ύψους 188 εκατ. $ αλλά φυσικά μέχρι αυτά να φτάσουν στην Ελλάδα θα παρέλθει ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Πιο συγκεκριμένα με  ανακοίνωση της η υπηρεσία αμυντικής συνεργασίας και ασφάλειας DSCA του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ, είχε κοινοποιήσει την έγκριση του υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ για την πιθανή πώληση στην Ελλάδα μέσω του συστήματος FMS (Foreign Military Sales) υποστήριξης και σχετικού εξοπλισμού, ανταλλακτικών και λογιστικής υποστήριξης για τα μαχητικά F-16 Fighting Falcon υπολογιζόμενου κόστους 188 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ (150 εκατ. €).
Στο συγκεκριμένο δυστύχημα υπάρχουν μεγάλες απορίες για την άθλια διαχείριση του ζητήματος από πλευράς ηγεσίας της Αεροπορίας και της "σιγής" ασυρμάτου προς όλα τα επίπεδα, ενώ οι Γάλλοι π.χ. που είχαν τραγικότερο απολογισμό αμέσως είχαν κοινοποιήσει τα ονόματα των νεκρών και το σημαντικότερο είχαν ενημερώσει τις οικογένειες των θυμάτρων. Εδώ "χάθηκε η μπάλα" κυριολεκτικά και αυτό δεν είναι καθόλου καλό σημάδι για την αντιμετώπιση κρίσεων...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: