Translate

Σάββατο, 23 Ιουλίου 2016

Go Pokemon Go, τα τερατάκια τσέπης έγιναν viral


Go Pokemon Go, τα τερατάκια τσέπης έγιναν viral Τα βιντεοπαιχνίδια μέχρι σήμερα σου επέτρεπαν να ταξιδέψεις σε εικονικούς κόσμους χωρίς να χρειαστεί να βγεις από το δωμάτιό σου για να το πετύχεις.
Όλα αυτά όμως άλλαξαν με έναν τίτλο που συνδυάζει ψηφιακά τέρατα και αληθινές τοποθεσίες και ήδη έχει γίνει η τρέλα του φετινού καλοκαιριού. Τα παιχνίδια, όπως και η ψηφιακή ψυχαγωγία, έχουν περάσει σε νέα πίστα.

Δεν είναι απαραιτήτως καλύτερα από αυτά που μεγαλώσαμε, αλλά ανταποκρίνονται στις τεχνολογικές εξελίξεις και τους περιορισμούς που τις συνοδεύουν (κυρίως η απουσία φυσικών πλήκτρων στα κινητά τηλέφωνα). Με αυτό τον τρόπο, οι νέοι ψηφιακοί τίτλοι συνδυάζουν τις κύριες «επαναστάσεις» στον τρόπο επικοινωνίας: τη φορητότητα την οποία επιτρέπουν οι έξυπνες συσκευές, τις εξελιγμένες κάμερες και τις ευρυζωνικές ταχύτητες ίντερνετ.
To βιντεογκέιμ Pokemon Go για έξυπνα κινητά κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα σε επιλεγμένες χώρες, μεταξύ άλλων στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία.
Η επιτυχία του παιχνιδιού ήταν εξασφαλισμένη πριν την κυκλοφορία του καθώς το franchise με τα «τερατάκια τσέπης» (pokemon) βρίσκεται σταθερά στην κορυφή των προτιμήσεων παιδιών και εφήβων τα τελευταία 25 χρόνια. Ένα παιδάκι 8-10 ετών είτε είναι από τη Νότια Κορέα, τη Νότια Αφρική ή το Μπουένος Άιρες αναγνωρίζει τους ήχους της λέξης Πίκατσου (το χαριτωμένο κίτρινο ποντικάκι που είναι η μασκότ της σειράς).
Ωστόσο, κανείς δεν περίμενε ότι ο συγκεκριμένος τίτλος θα γινόταν από την πρώτη βδομάδα το πιο πετυχημένο παιχνίδι στην ιστορία των κινητών τηλεφώνων. Ούτε το Candy Crush, ούτε τα Angry Birds δεν κατάφεραν να φτάσουν το όριο των 25 εκατομμυρίων ενεργών χρηστών σε καθημερινή βάση στις ΗΠΑ.
Καμία άλλη εφαρμογή ή παιχνίδι για κινητά τηλέφωνα, ούτε καν το ίδιο το Facebook, το Twitter, το Instagram ή το Snapchat δεν συζητήθηκε τόσο πολύ στα κοινωνικά δίκτυα όσο το Pokemon Go.
Όλες οι μεγάλες εφημερίδες από τους Τάιμς της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου, μέχρι την Γκάρντιαν και μαρξιστικές επιθεωρήσεις όπως το Τζάκομπιν ασχολήθηκαν ενδελεχώς με το νέο κοινωνικό φαινόμενο.
Κάθε τεχνολογική επανάσταση, ιδιαίτερα στο χώρο της επικοινωνίας, τον τομέα με την πιο ραγδαία εξέλιξη τις τελευταίες δεκαετίες, δημιουργεί έντονες αντιδράσεις, θετικές ή αρνητικές. Μετά από κάθε μεγάλη τεχνολογική αλλαγή, ορισμένοι θεωρούν ότι βρισκόμαστε μπροστά στη μεγαλύτερη κοινωνική τομή μετά την εφεύρεση του τροχού και άλλοι ότι έρχεται το τέλος του κόσμου και του πολιτισμού όπως τον ξέραμε.
Όλα ξεκίνησαν από ένα πρωταπριλιάτικο αστείο που έκανε η Google το 2014, όταν ανακοίνωσε ένα νέο παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας που επιτρέπει να πιάνεις pokemon (ψηφιακά ζωάκια) σε αληθινές τοποθεσίες μέσω του κινητού σου τηλεφώνου και της τεχνολογίας augmented reality (επαυξημένης πραγματικότητας).
Η ιδέα άρεσε πολύ στη Nintendo, την πιο ιστορική και πετυχημένη εταιρεία ηλεκτρονικών και παραδοσιακών παιχνιδιών στον κόσμο. H Nintendo τα τελευταία χρόνια δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα όπου τα κινητά τηλέφωνα έχουν αντικαταστήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις εξειδικευμένες παιχνιδομηαχνές όπως το Gameboy.
hd-mediaitemid32584-7680
Επί σειρά ετών η Nintendo (δημιουργός τίτλων όπως ο Super Mario, τα Pokemon και ο Donkey Kong) αρνιόταν πεισματικά να δημιουργήσει τίτλους για κινητά τηλέφωνα παρά τις εξαιρετικά επίμονες πιέσεις των μετόχων της πολυεθνικής εταιρείας.
Τελικά, μετά τον πρόωρο θάνατο του προέδρου της εταιρείας Σατόρου Ιβάτα, η Nintendo υποχώρησε εν μέρει στις πιέσεις και επέλεξε μια μέση οδό. Την κυκλοφορία τίτλων με το σύστημα freemium (δωρεάν να τις κατεβάσεις και με «μικροαγορές» εντός εφαρμογής) που κυρίως θα συνιστούν διαφήμιση των κύριων τίτλων της εταιρείας οι οποίοι κοστίζουν 40-50 ευρώ ο καθένας και διατίθενται σε εξειδικευμένα συστήματα.
Όμως η τεράστια επιτυχία του Pokemon Go εκτόξευσε την αξία των μετοχών της εταιρείας στα ύψη (για ένα διάστημα η αξία της Nintendo είχε ξεπεράσει εκείνη της Sony).
Τα πρωτότυπα στοιχεία του Pokemon Go θυμίζει το παλιό παιχνίδι θησαυρού που περιπλανιέσαι σε όλη την πόλη ψάχνοντας το μυστικό σεντούκι ή τον γρίφο που θα σου επιτρέψει να συνεχίσεις την περιπέτεια. Κυρίως συνδυάζει ένα παραδοσιακό παιχνίδι με στοιχεία κοινωνικής δικτύωσης.
CnSWksDWcAA44vc
Το παιχνίδι σε ειδοποιεί για τα «τερατάκια» που είναι διαθέσιμα στην περιοχή σου. Ανταλλάσσοντας πληροφορίες με άλλους παίκτες, μπορείς να βρεις κρυμμένα πόκεμον ενώ για να μπορέσεις να βρεις τα πιο σπάνια είδη πρέπει να μεταβείς σε ειδικά «χοτσποτ».
Πανικός δημιουργήθηκε στην Αυστραλία όταν φήμες για ένα θρυλικό πόκεμον οδήγησαν εκατοντάδες παίκτες έξω από το αστυνομικό τμήμα της Μελβούρνης κλείνοντας το δρόμο και δημιουργώντας απορίες στον κόσμο που δεν καταλάβαινε τι συμβαίνει. Δεκάδες παίκτες του παιχνιδιού οδηγήθηκαν στο τμήμα καθώς οδηγούσαν και ταυτόχρονα προσπαθούσαν με το κινητό τους να βρούνε στους δρόμους ψηφιακά τέρατα. Δεν λείπουν και ακραίες περιπτώσεις όπως αυτή ανθρώπων που εγκατέλειψαν τη δουλειά τους και ταξιδεύουν στις πέντε ηπείρους προκειμένου να συμπληρώσουν και τα 151 είδη που είναι προς το παρόν διαθέσιμα.
Σε κάθε τοποθεσία μπορεί να κρύβονται ή μάλλον να τοποθετηθούν από την εταιρεία Πόκεμον. Το Μουσείο Ολοκαυτώματος στις ΗΠΑ, που έχει γίνει «pokespot», παρακαλεί το κοινό να μην ψάχνει για τερατάκια κατά τις επισκέψεις του. Παράκληση να εξαιρεθεί από το παιχνίδι υπέβαλε και το στρατιωτικό νεκροταφείο στο Άρλινγκτον της Βιρτζίνια.
Το παιχνίδι έγινε επίσημα διαθέσιμο στην Ελλάδα μόλις το περασμένο Σάββατο 17 Ιουνίου. Όπως και σε άλλα μέρη του κόσμου, οι server δεν κατάφεραν να σηκώσουν το «βάρος» του τεράστιου αριθμού των επισκέψεων και οι χρήστες βρίσκονται αντιμέτωποι με διαρκή προβλήματα συνδεσιμότητας.
c627e34fc274b8add37d2296a77208e4
Δεν έχει αγκαλιάσει ολόκληρη η διαδικτυακή κοινότητα το Pokemon Go.
Παρά τον πρώτο ενθουσιασμό, αρκετοί ασκούν κριτική ότι στην πραγματικότητα το παιχνίδι είναι αρκετά ρηχό και επαναλαμβανόμενο. Δεν έχει καν το βάθος της στρατηγικής των πρώτων παιχνιδιών pokemon που κυκλοφόρησαν πριν 25 χρόνια.
Επίσης, αρκετοί επισημαίνουν ότι η μέθοδος των μικροσυναλλαγών που προσφέρει συγκριτικό πλεονέκτημα στους χρήστες που ξοδεύουν χρήματα, δημιουργεί ανισότητες. Στην πραγματικότητα το νέο «freemium» επιχειρηματικό μοντέλο προσθέτει την έμμεση διαφήμιση στο μείγμα.
O παίκτης του Pokemon Go υποτίθεται ότι βρίσκεται στον αντίποδα του καναπεδάνθρωπου, αφού το παιχνίδι τον στέλνει έξω, στην πραγματική ζωή. Μόνο που η διαδρομή του είναι προκαθορισμένη, ορίζεται με βάση τους χάρτες και τους κανόνες της εταιρείας.
Δημήτρης Τζιαντζής,http://mao.gr/go-pokemon-go/


Δεν υπάρχουν σχόλια: