ΝΕΑ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΤΙΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΟΥ ΙΠΤΑΜΕΝΟΥ ΑΝΤΙΠΥΡΑΥΛΙΚΟΥ ΛΕΪΖΕΡ ΤΩΝ ΗΠΑ
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Το αμερικανικό Αερομεταφερόμενο Λέιζερ, ένα αμυντικό σύστημα που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο Boeing-747, απέτυχε για δεύτερη φορά να καταρρίψει από μακριά έναν εισερχόμενο πύραυλο, εγείροντας νέες αμφιβολίες για το μέλλον του προγράμματος.
Όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή η Υπηρεσία Αντιπυραυλικής Άμυνας του Πενταγώνου, το σύστημα ABL εντόπισε κανονικά το στόχο -τον κινητήρα ενός πυραύλου που πετούσε σε απόσταση 80 χιλιομέτρων- δεν κατάφερε όμως να ενεργοποιήσει το σύστημα που «κλειδώνει» στον στόχο και τον ακολουθεί.
Το ίδιο είχε συμβεί στην προηγούμενη δοκιμή το Σεπτέμβριο, όταν το ABL προσπάθησε να εξουδετερώσει έναν πύραυλο από απόσταση 160 χλμ. Νωρίτερα τον ίδιο μήνα, πάντως, το πανίσχυρο λέιζερ μπόρεσε να καταρρίψει έναν στόχο που πετούσε σε απόσταση 80 χλμ.
Η δέσμη του ABL, με διάμετρο όσο μια μπάλα του μπάσκετ, αντλεί ενέργεια από χημικές αντιδράσεις, Είναι σχεδιασμένη να λιώνει τους κινητήρες εισερχόμενων πυραύλων λίγο μετά την εκτόξευσή τους από εχθρικό έδαφος.
Ο Αμερικανός τέως πρόεδρος Τζορτζ Ο. Μπους σκόπευε να εντάξει το ιπτάμενο όπλο στην αντιπυραυλική ασπίδα που θα προστάτευε τις ΗΠΑ από τη Βόρειο Κορέα και το Ιράν.
Όμως τα οικονομικά και τεχνικά κωλύματα στην ανάπτυξη του ABL οδήγησαν πέρυσι τον υπουργό Άμυνας Ρόμπερτ Γκέιτς να επαναφέρει το πρόγραμμα στη φάση των «ερευητικών πειραμάτων, αναφέρει το Reuters.
Από το 1996 έως σήμερα οι ΗΠΑ, έχουν επενδύσει 4 δισ. δολάρια για το πρόγραμμα ABL, του οποίου βασικός εργολάβος είναι η Boieng, που κατασκευάζει το τροποποιημένο Boeing 747-400F. H Northrop Grumman αναπτύσσει το λέιζερ υψηλής ισχύος και η Lockheed Martin τα συστήματα
ελέγχο και καθοδήγησης.
Όπως κατέθεσε πέρυσι ο Ρόμπερτ Γκέιτς την αρμόδια επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων, «η αλήθεια είναι ότι, για να μπορούμε να βάλλουμε κατά των στόχων από [ασφαλή] απόσταση από το σημείο εκτόξευσης [του πυραύλου], θα χρειαζόμασταν ένα λέιζερ 20 με 30 φορές πιο ισχυρό από
το χημικό λέιζερ που έχουμε σήμερα στο αεροπλάνο».
in.gr
Όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή η Υπηρεσία Αντιπυραυλικής Άμυνας του Πενταγώνου, το σύστημα ABL εντόπισε κανονικά το στόχο -τον κινητήρα ενός πυραύλου που πετούσε σε απόσταση 80 χιλιομέτρων- δεν κατάφερε όμως να ενεργοποιήσει το σύστημα που «κλειδώνει» στον στόχο και τον ακολουθεί.
Το ίδιο είχε συμβεί στην προηγούμενη δοκιμή το Σεπτέμβριο, όταν το ABL προσπάθησε να εξουδετερώσει έναν πύραυλο από απόσταση 160 χλμ. Νωρίτερα τον ίδιο μήνα, πάντως, το πανίσχυρο λέιζερ μπόρεσε να καταρρίψει έναν στόχο που πετούσε σε απόσταση 80 χλμ.
Η δέσμη του ABL, με διάμετρο όσο μια μπάλα του μπάσκετ, αντλεί ενέργεια από χημικές αντιδράσεις, Είναι σχεδιασμένη να λιώνει τους κινητήρες εισερχόμενων πυραύλων λίγο μετά την εκτόξευσή τους από εχθρικό έδαφος.
Ο Αμερικανός τέως πρόεδρος Τζορτζ Ο. Μπους σκόπευε να εντάξει το ιπτάμενο όπλο στην αντιπυραυλική ασπίδα που θα προστάτευε τις ΗΠΑ από τη Βόρειο Κορέα και το Ιράν.
Όμως τα οικονομικά και τεχνικά κωλύματα στην ανάπτυξη του ABL οδήγησαν πέρυσι τον υπουργό Άμυνας Ρόμπερτ Γκέιτς να επαναφέρει το πρόγραμμα στη φάση των «ερευητικών πειραμάτων, αναφέρει το Reuters.
Από το 1996 έως σήμερα οι ΗΠΑ, έχουν επενδύσει 4 δισ. δολάρια για το πρόγραμμα ABL, του οποίου βασικός εργολάβος είναι η Boieng, που κατασκευάζει το τροποποιημένο Boeing 747-400F. H Northrop Grumman αναπτύσσει το λέιζερ υψηλής ισχύος και η Lockheed Martin τα συστήματα
ελέγχο και καθοδήγησης.
Όπως κατέθεσε πέρυσι ο Ρόμπερτ Γκέιτς την αρμόδια επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων, «η αλήθεια είναι ότι, για να μπορούμε να βάλλουμε κατά των στόχων από [ασφαλή] απόσταση από το σημείο εκτόξευσης [του πυραύλου], θα χρειαζόμασταν ένα λέιζερ 20 με 30 φορές πιο ισχυρό από
το χημικό λέιζερ που έχουμε σήμερα στο αεροπλάνο».
in.gr
http://www.i-reportergr.com/
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Σχόλια