TO ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΖΩΗΣ !

 

Που βρίσκεται ο Έλληνας πολίτης σε αυτό το θέατρο σκιών; Μπροστά ή πίσω από τον μπερντέ;

Θα ήταν πιστεύω κάπως αφυπνιστικό, να ρίχναμε μια ματιά στο παρελθόν και να αναρωτιόμασταν ειλικρινά αν έχει αλλάξει τίποτα σ’ αυτόν τον τόπο. Πριν εκατό και πλέον χρόνια, ο λεγόμενος σύγχρονος Αριστοφάνης, ο Γιώργος Σουρής, έγραφε για τον Ρωμιό:
Στὸν καφενὲ ἀπ᾿ ἔξω σὰν μπέης ξαπλωμένος,
τοῦ ἥλιου τὶς ἀκτῖνες ἀχόρταγα ρουφῶ,

καὶ στῶν ἐφημερίδων τὰ νέα βυθισμένος,

κανέναν δὲν κοιτάζω, κανέναν δὲν ψηφῶ.
Σὲ μία καρέκλα τὅνα ποδάρι μου τεντώνω,
τὸ ἄλλο σὲ μίαν ἄλλη, κι ὀλίγο παρεκεῖ

ἀφήνω τὸ καπέλο, καὶ ἀρχινῶ μὲ τόνο

τοὺς ὑπουργοὺς νὰ βρίζω καὶ τὴν πολιτική.
Ψυχή μου! τί λιακάδα! τί οὐρανὸς ! τί φύσις !
ἀχνίζει ἐμπροστά μου ὁ καϊμακλῆς καφές,

κι ἐγὼ κατεμπνευσμένος γιὰ ὅλα φέρνω κρίσεις,

καὶ μόνος μου τὶς βρίσκω μεγάλες καὶ σοφές.
Βρίζω Ἐγγλέζους, Ρώσους, καὶ ὅποιους ἄλλους θέλω,
καὶ στρίβω τὸ μουστάκι μ᾿ ἀγέρωχο πολύ,

καὶ μέσα στὸ θυμό μου κατὰ διαόλου στέλλω

τὸν ἴδιον ἑαυτό μου, καὶ γίνομαι σκυλί.
Φέρνω τὸν νοῦν στὸν Διάκο καὶ εἰς τὸν Καραΐσκο,
κατενθουσιασμένος τὰ γένια μου μαδῶ,

τὸν Ἕλληνα εἰς ὅλα ἀνώτερο τὸν βρίσκω,

κι ἀπάνω στὴν καρέκλα χαρούμενος πηδῶ.
Τὴν φίλη μας Εὐρώπη μὲ πέντε φασκελώνω,
ἀπάνω στὸ τραπέζι τὸν γρόθο μου κτυπῶ…

Ἐχύθη ὁ καφές μου, τὰ ροῦχα μου λερώνω,

κι ὅσες βλαστήμιες ξέρω ἀρχίζω νὰ τὶς πῶ.
Δεν μοιάζει η περιγραφή αυτή κάπως οικεία; Και όμως, η πλειονότητα αυτών που ζουν σήμερα στη χώρα που γέννησε την κριτική σκέψη, τη φιλοσοφία, ακόμα και την …πολιτική, δεν είναι παρά τα δισέγγονα, ίσως ακόμη και τα τρισέγγονα εκείνης της γενιάς που περιγράφει ο Σουρής, και εντούτοις: «Τα ίδια Παντελάκι μου… τα ίδια Παντελή μου» θα έλεγε αν ζούσε σήμερα…
Τι συμβαίνει τελικά; Πρόκειται για μια νοοτροπία που την έχουμε κληρονομήσει και την κουβαλάμε στο DNA μας (μαζί με τα γονίδια των …αρχαίων) ή μήπως έχει να κάνει με κάτι που ίσως μοιάζει …συνομωσιολογικό; Δηλαδή, ίσως κάποια συγκεκριμένη μέθοδο ΑΠΟΒΛΑΚΩΣΗΣ; Γιατί δεν μπορεί όλοι οι άλλοι λαοί να έχουν «εκτοξευθεί» εκατό και πλέον χρόνια μπροστά και οι Έλληνες να βρίσκονται ακόμη στον ίδιο παρονομαστή… Σίγουρα κάτι άλλο συμβαίνει…
Δεν μπορεί, για την δολοφονία ενός 16χρονου -επί Καραμανλή- να καίγεται η Αθήνα και με την εν ψυχρώ δολοφονία τριών (συν ένα αγέννητο) ανθρώπων (Marfin) -επί καθεστώς ΠΑΣΟΚ- να μη …κουνιέται φύλλο.
Δεν μπορεί να κινητοποιούνται 1,5 εκατ. σχεδόν Έλληνες πριν 17 χρόνια για την υπόθεση του ονόματος «Μακεδονία» και τώρα να εκλέγεται Δήμαρχος στη Θεσσαλονίκη, που δεν του καίγεται καρφάκι για το πώς θα ονομαστούν τα Σκόπια.
Δεν μπορεί να κάνουν μουσουλμάνοι κατάληψη στα Προπύλαια, μια ημέρα πριν τις 17 Νοέμβρη (!), και να μην ακούγονται παρά μόνο κάποιες ασθενικές φωνές από τον κύκλο των «γνωστών άγνωστων» ιδεολόγων, που το μόνο βήμα που τους παρέχεται, είναι αυτό που υφάρπαξαν μόνοι τους, δηλαδή το διαδίκτυο.
Δεν μπορεί να έχουν στείλει κάποιοι έναν …αλλοδαπό στον πρωθυπουργικό θώκο, διότι τους υποσχέθηκε λεφτά, και όταν κατόπιν ανέλαβε τα καθήκοντα του αντί να δώσει, ζητάει και τα …ρέστα, που μας έμειναν στη τσέπη, και αυτοί οι κάποιοι να συνεχίζουν να …χάφτουν μύγες.
Δεν μπορεί να έχει καταλυθεί το Σύνταγμα έναντι κάποιου αμφιλεγόμενου «μνημονίου» και ο λαός να κάθεται αποσβολωμένος στους καναπέδες του, σαν να έχει γίνει νέα επέλαση των γερμανικών τανκς.
Κάτι συμβαίνει λοιπόν με αυτόν τον τόπο και με τους ανθρώπους που ζουν εδώ!
Η λογική εξήγηση που μπορεί να δώσει κάποιος είναι, πως ή μας ταΐζουν μεθοδικά κουτόχορτο ή πάσχουμε αθεράπευτα από τη χρόνια ασθένεια του …πέρα βρέχει.
Είτε συμβαίνει το ένα πάντως είτε το άλλο, αυτό που παραμένει γεγονός είναι, πως Ο ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΟΙΔΟ!!!
Ναι! Είμαστε κορόιδα, διότι αυτά που ζούμε σήμερα δεν συμβαίνουν στο Μπουρούντι ή  στην …Λαπωνία. Συμβαίνουν εδώ, στο σπίτι μας… Δεν τα βλέπουμε στις ειδήσεις, αλλά στη …τσέπη μας, στους δρόμους έξω από το σπίτι μας, στις γειτονιές μας!
Και τι κάνουμε;
Ψυχή μου! τί λιακάδα! τί οὐρανὸς ! τί φύσις !
ἀχνίζει ἐμπροστά μου ὁ καϊμακλῆς καφές,
κι ἐγὼ κατεμπνευσμένος γιὰ ὅλα φέρνω κρίσεις,
καὶ μόνος μου τὶς βρίσκω μεγάλες καὶ σοφές.
Άρα δεν είναι ο Ρωμιός μπροστά από τον μπερντέ… είναι μάλλον πίσω… και μάλιστα σε ρόλο πρωταγωνιστή!   ΠΗΓΗ:alkimoschive

Σχόλια

Ο χρήστης ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ είπε…
Η τελευταία σου φράση είναι όλη η Αλήθεια...δυστυχώς.
Ο χρήστης evelina είπε…
Καλό μήνα γλυκέ μου φίλε καλά να περάσεις σε ότι κι αν κανεις
Ο χρήστης SpIrToKoYto είπε…
ο Ελληνας πολίτης απ'ότι βλέπω Αόρατέ μου,είναι απλά στο ίδιο έργο θεατής...
οι καραγκιόζηδες της πολιτικής εναλάσσονται μιά μπροστά,μιά πίσω από τη σκηνή...

καλησπέρες κι ελπίζω να περνάς καλά...-:))
Ο χρήστης Μαίρη (Ginger) είπε…
Ομως κι εμείς που τα σχολιάζουμε, ναι κι εγώ, θα βγαίναμε εύκολα στο δρόμο? Σχολιάζουμε και απορούμαι που δεν ξεσηκώνεται ο Ελληνας κι εμείς τι είμαστε? Μιά σκέψη είναι. Καλό σου βράδυ.
Ο χρήστης Unknown είπε…
Καλησπέρες "γλυκέ μου" μπλα μπλα...
Ο Ελληνας είναι χαζός μπλα μπλα, τρώει κουτόχορτο μπλα μπλα, έχεις δίκιο μπλα μπλα. Αυτά.
Ο χρήστης Unknown είπε…
Ολοι αυτά λένε. Ας πω κι εγώ αυτά. Κανένας όμως δεν κάνει τίποτα. Τίποτα απολύτως.

Και δεν εννοώ να πάρει κανείς τα βουνά ούτε να βγει και να πυροβολάει κόσμο.
Ο χρήστης Unknown είπε…
Αν πιστεύεις ότι η τηλεόραση βλάπτει γιατί δεν την πετάς; Αν σε ενοχλεί ο Χ γιατί ψηφίζεις αυτόν και την παράταξή του; Αν σε πειράζει το καυσαέριο γιατί μένεις μέσα του; Αν σου φαίνονται όλα ακριβά, εσύ γιατί δεν πουλάς πιο φτηνά; Αν νομίζεις ότι δεν έχεις επιλογή γιατί δεν αυτοκτονείς μαζί με όλους όσους επέλεξαν να μπουν συνειδητά σε μια κατάσταση όπου δεν έχουν επιλογές;

Και δεν απευθύνομαι μόνο στον Αόρατο.
Ο χρήστης Unknown είπε…
Εγώ δεν πρόκειται να βγω ποτέ "στο δρόμο" γιατί είναι χάσιμο χρόνου. Κάνεις περίπου 1 χιλιόμετρο ποδαρόδρομο για να ανεβείς με την αντιπροσωπεία στα γραφεία του Υπουργείου και να σου πουν να ηρεμήσεις και ότι θα το σκεφτούν.

Αν είσαι λοιπόν τόσο πολύ "μάγκας" και συμμετέχεις σε "πορείες ανατροπής" γιατί δε συμφωνείς με όλους ανεξαιρέτως τους κατοίκους της Ελλάδας να μην πάει κανένας στη δουλειά του για 2 μέρες απροειδοποίητα. Για να σε δούμε!
Ο χρήστης Unknown είπε…
Χωρίς πορεία, χωρίς εξέγερση και χωρίς τσακωμούς.

"Δεν κάνετε τίποτα; Ούτε κι εμείς!"

ΥΓ:Γειά σου ρε Χριστόφορε με τις γνώμες σου! Μόλις σε διάβασα μου χάλασε ο υπολογιστής. Μεγάλε...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΤΑ!