Πρεμιέρα για τα Rafale F3R στον Ελληνικό ουρανό: Yψηλός συμβολισμός και κάτω από τα ραντάρ…

 

Στην πρεμιέρα των Rafale F3R, η επιλογή πτήσης στην περιοχή της Σκύρου δεν είναι καθόλου τυχαία. Φωτογραφία , Δημήτρης Μανακανάτας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ Γ.Σ, HELLAS JOURNAL

Με πτήσεις αεροπορικού συμβολισμού έκαναν πρεμιέρα οι πρώτες «ριπές» που πέταξαν στον Ελληνικό ουρανό, με τα «γεράκια» της 332 να κατευθύνουν τα μαχητικά 4,5 γενιάς σε σημεία της Ελληνικής επικράτειας που τα μαχητικά της «γαλλικής σχολής» έχουν γράψει τη δική τους ιστορία.

  • Και τα Rafale πέταξαν για πρώτη φορά στον Ελληνικό ουρανό, πάνω από το μπλε του Αιγαίου, την ημέρα που πριν 26 χρόνια χάθηκαν στα νερά του Αιγαίου οι τρεις Ήρωες των Ιμίων, Υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, Υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος, Αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός.

Στον ουρανό της Σκύρου, αλλά και λίγο ανατολικότερα ακόμη προς το κέντρο του Αρχιπελάγους, ενώ δεν παρέλειψαν οι ιπτάμενοι των Rafale F3R να τα οδηγήσουν πάνω από το επιχειρησιακό τους Αρχηγείο στην πόλη της Λάρισας, από εκεί δηλαδή που κινούνται όλα τα «νήματα» για την τακτική της Πολεμικής Αεροπορίας.

Στην πρεμιέρα των Rafale F3R, παρατηρούμε ότι η επιλογή πτήσης στην περιοχή της Σκύρου δεν είναι καθόλου τυχαία. Για δεκαετίες το νησί ήταν το άντρο της «γαλλικής κουλτούρας» που διέπει περισσότερα από 30 χρόνια την Πολεμική Αεροπορία.

  • Η δε 135 Σμηναρχία Μάχης είναι εκείνη που στα shelter της κρατούσε διαρκώς ετοιμοπόλεμα τα Mirage 2000 & Mirage 2000-5. Και τώρα τα «δελταπτέρυγα», το διαχρονικό φόβητρο της TuAF, με τα «γεράκια» της 331 Μοίρας «Θησέας», βρίσκονται στο κυλιόμενο πρόγραμμα του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας και μεταβαίνουν στην Σκύρο για ν’ αναλάβουν υπηρεσία επιφυλακής, όπως και αεροσκάφη F-16. Ωστόσο στο παρελθόν η Σκύρος αποτελούσε αποκλειστικά την προκεχωρημένη «φωλιά» των Mirage.

Κάτω από τα ραντάρ 

Επόμενο σημείο και «κάτω από τα ραντάρ» ήταν συγκεκριμένο σημείο πάνω από το βαθύ μπλε, αυτή την εποχή, του Αιγαίου, σε μια ημέρα που η τουρκική αεροπορία δήλωσε «ρεπό» από την παραβατική συμπεριφορά.

Και βεβαίως η πτήση στα ενδότερα, πάνω από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας μπορεί να θεωρηθεί ως τα διαπιστευτήρια των ιπταμένων με τα νέα αποκτήματα, στο Αρχηγείο και το κέντρο επιχειρήσεων που θα τα κατευθύνει σε οποιοδήποτε σημείο του FIR Αθηνών, είτε για ασκήσεις, είτε για οποιουδήποτε τύπου εμπλοκή ώστε ν’ αποτραπεί ο έκνομος εισβολέας.

  • Όπως σημειώνεται από στρατιωτικές πηγές «έχει ξεκινήσει η σταδιακή εξάπλωση των Rafale στον ουρανό όλης της χώρας. Τα πρώτα βήματα και δεν είναι παράλογο, είναι μικρά αλλά ιδιαίτερα σταθερά.» Αυτό άλλωστε είναι επί της παρούσης το ζητούμενο στην Μοίρα Παντός Καιρού που έχει πάρει και πάλι ζωή. Μια ζωή που έχει μέλλον και με την διαχείριση που γίνεται, επιχειρείται να πετάξουν όλοι αλλά να υπάρχει και οικονομία δυνάμεων.

Στην πρεμιέρα τους πέταξαν τόσο διθέσια όσο και μονοθέσια, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που η επιστροφή θύμιζε κάτι από τα πολύ παλιά χρόνια στην Τανάγρα, με τα μαχητικά να μην σβήνουν και ν’ αλλάζουν μόνο οι ιπτάμενοι.

Αυτοί που πιστοποιήθηκαν ως εκπαιδευτές πρέπει να πετούν για την συντήρησή τους, ενώ όσοι είναι από την δεύτερη «φουρνιά» πρέπει να εξοικειωθούν ακόμη περισσότερο με το αεροσκάφος 4,5 γενιάς και μάλιστα στον ουρανό που καλούνται κάθε μέρα να υπερασπίζονται. Βάρος πέφτει στους τέσσερις ιπταμένους που τελευταίοι είχαν μεταβεί στη νοτιοδυτική Γαλλία για να κάτσουν στα θρανία και να περάσουν το θεωρητικό στάδιο εκτός συνόρων. Τώρα πλέον αυτοί ξεκινούν «ν’ ανοίγουν φτερά» με τα διθέσια Rafale F3R και στα πρώτα τους βήματα συμβάλουν τόσο οι Έλληνες όσο και οι Γάλλοι εκπαιδευτές που έχουν εγκατασταθεί στην 332 Μοίρα.

  • Όλο το επόμενο διάστημα θεωρείται σημαντικό για ιπταμένους και μηχανικούς στην Τανάγρα, ένα στοίχημα θα μπορούσε να πει κανείς με τον χρόνο διότι ο μεγάλος όγκος των υλικών ξεκίνησε να φτάνει την 1η του έτους, με ότι σημαίνει αυτό για το νέο ξεκίνημα της 332 Μοίρας.

Ωστόσο η εμπειρία, το μεράκι, η διαρκής μελέτη που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους της Πολεμικής Αεροπορίας και το τρίπτυχο που έχει τεθεί ως στόχος «εκπαίδευση, ένταξη, έργα», ατσαλώνει την θέληση σ’ όλους όσοι υπηρετούν στην 114 Πτέρυγα Μάχης που δεν κοιτάζουν τις εργατοώρες αλλά την «πτήση» στο μέλλον…

https://hellasjournal.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΤΑ!

Ο Ερντογάν κάλεσε σε τζιχάντ για την Ιερουσαλήμ – Jerusalem Post: «Τώρα η Άγκυρα έδειξε το πραγματικό της πρόσωπο»