Bazille Frédéric, (1841-1870) Impressionism
Bazille Frédéric, (1841-1870) Impressionism
Γεννήθηκε στο Μονπελιέ, στη Γαλλία, από πλούσια μεσοαστή Προτεστάντικη οικογένεια. Στα 18 του ξεκινά ιατρικές σπουδές και 3 χρόνια μετά πηγαίνει να τις συνεχίσει στο Παρίσι. Ταυτόχρονα όμως αρχίζει να παρακολουθεί μαθήματα στο ατελιέ του Γκλέηρ, όπου συναντά τους ήδη παρακολουθούντες, Μονέ, Ρενουάρ & Σισλέ. Γίνονται γρήγορα φίλοι, μάλιστα ενισχύεται οικονομικά από τον Μονέ. Περνάνε πολύ χρόνο ζωγραφίζοντας μαζί, στα δάση, Φοντενεμπλό, Ονφλέρ και μοιράζονται το ίδιο στούντιο, με τον Μονέ στα 1865 και με τον Ρενουάρ, την επόμενη χρονιά. Προηγουμένως είχε παραιτηθεί των ιατρικών του σπουδών (1864), χάριν της ζωγραφικής.
Από το 1866 κι έπειτα, εκθέτει στο Σαλόν, αλλά και σ' άλλα διάσημα στούντιος, πίνακες με τοπία και πορτραίτα φίλων, μελών της οικογένειάς του. Ζωγραφίζει με στυλ που επηρεάστηκε πολύ από τον Μανέ και τον Κουρμπέ. To 1869 o πίνακάς του, "Ψαράς Με Δίχτυ" δέχτηκε σκληρή επίθεση. Φιλοτέχνησε ήρεμα τοπία κι οικογενειακές σκηνές, μ' απαλά μουντά χρώματα, πράγμα που τονε κατέστησε από τους πιο διάσημους αντιπροσώπους του Πρώϊμου Ιμπρεσσιονισμού.
Το 1870 με το ξέσπασμα του Γαλλο-Πρωσσικού Πολέμου, κατατάσσεται εθελοντικά ως απλός στρατιώτης και σκοτώνεται στο Μπον-Λα-Ρολάντ, πριν ακόμα ο Ιμπρεσσιονισμός επικρατήσει ευρύτερα. Ήτανε μόλις 39 ετών.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Αυτοπροσωπογραφία
Το Εργαστήρι Του Καλλιτέχνη
Εντουάρ Μπλο
Πορτραίτο Ρενουάρ
Ο Λουΐς Οριόλ Ψαρεύει
Ο Μονέ Στο Νοσοκομείο
Θαλασσινό Τοπίο
Θέα
Ακρογιαλιά
Δάσος Φοντενεμπλό
Οικογενειακή Εικόνα
Οικογενειακό Ξανασμίξιμο
Κυνήγι
Κήπος
Λουόμενοι
Μετά Το Μπάνιο
Τουαλέττα
Μώλος
Νέγρα Με Παιόνιες
Ψαράς Με Δίχτυ
Πύλη Κάστρου
Ροζ Φόρεμα
Σπουδή Σε Λουλούδια
Δάσος
Τοπίο
Γεννήθηκε στο Μονπελιέ, στη Γαλλία, από πλούσια μεσοαστή Προτεστάντικη οικογένεια. Στα 18 του ξεκινά ιατρικές σπουδές και 3 χρόνια μετά πηγαίνει να τις συνεχίσει στο Παρίσι. Ταυτόχρονα όμως αρχίζει να παρακολουθεί μαθήματα στο ατελιέ του Γκλέηρ, όπου συναντά τους ήδη παρακολουθούντες, Μονέ, Ρενουάρ & Σισλέ. Γίνονται γρήγορα φίλοι, μάλιστα ενισχύεται οικονομικά από τον Μονέ. Περνάνε πολύ χρόνο ζωγραφίζοντας μαζί, στα δάση, Φοντενεμπλό, Ονφλέρ και μοιράζονται το ίδιο στούντιο, με τον Μονέ στα 1865 και με τον Ρενουάρ, την επόμενη χρονιά. Προηγουμένως είχε παραιτηθεί των ιατρικών του σπουδών (1864), χάριν της ζωγραφικής.
Από το 1866 κι έπειτα, εκθέτει στο Σαλόν, αλλά και σ' άλλα διάσημα στούντιος, πίνακες με τοπία και πορτραίτα φίλων, μελών της οικογένειάς του. Ζωγραφίζει με στυλ που επηρεάστηκε πολύ από τον Μανέ και τον Κουρμπέ. To 1869 o πίνακάς του, "Ψαράς Με Δίχτυ" δέχτηκε σκληρή επίθεση. Φιλοτέχνησε ήρεμα τοπία κι οικογενειακές σκηνές, μ' απαλά μουντά χρώματα, πράγμα που τονε κατέστησε από τους πιο διάσημους αντιπροσώπους του Πρώϊμου Ιμπρεσσιονισμού.
Το 1870 με το ξέσπασμα του Γαλλο-Πρωσσικού Πολέμου, κατατάσσεται εθελοντικά ως απλός στρατιώτης και σκοτώνεται στο Μπον-Λα-Ρολάντ, πριν ακόμα ο Ιμπρεσσιονισμός επικρατήσει ευρύτερα. Ήτανε μόλις 39 ετών.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Αυτοπροσωπογραφία
Το Εργαστήρι Του Καλλιτέχνη
Εντουάρ Μπλο
Πορτραίτο Ρενουάρ
Ο Λουΐς Οριόλ Ψαρεύει
Ο Μονέ Στο Νοσοκομείο
Θαλασσινό Τοπίο
Θέα
Ακρογιαλιά
Δάσος Φοντενεμπλό
Οικογενειακή Εικόνα
Οικογενειακό Ξανασμίξιμο
Κυνήγι
Κήπος
Λουόμενοι
Μετά Το Μπάνιο
Τουαλέττα
Μώλος
Νέγρα Με Παιόνιες
Ψαράς Με Δίχτυ
Πύλη Κάστρου
Ροζ Φόρεμα
Σπουδή Σε Λουλούδια
Δάσος
Τοπίο
Σχόλια