Η "Αγία" Αθανασία από το Αιγάλεω... Η βοσκοπούλα από την Αμαλιάδα που "έ...
Αγία του Αιγάλεω: Είναι η αμόρφωτη βοσκοπούλα που κατάφερε να αποκτήσει αμύθητη περιουσία. Τρεις όπως ρεπόρτερ της ελληνικής τηλεόρασης ξεσκέπασαν την υπόθεσή της και ανακάλυψαν την κομπίνα της.
Γεννήθηκε το 1928 στη Μανωλάδα Ηλείας, σε μία πολύτεκνη οικογένεια. Η μοίρα της, στην οικογένεια Σάμαρη, δεν θα διέφερε πολύ από εκείνη των άλλων κοριτσιών της περιοχής. Πριν καν ενηλικιωθεί, έγινε βοσκοπούλα. Όμως όταν επέστρεψε ένα πρωί από τα χωράφια, δεν ήταν πια η ταπεινή Αθανασία. Ήταν αυτή που αργότερα ο κόσμος θα αποκαλέσει «Αγία». Όλα ξεκίνησαν, όταν το κορίτσι ισχυρίστηκε πως την είχε επισκεφθεί η Παναγία και πως διαθέτει πάνω στο κορμί της αποδείξεις αυτής της θεϊκής παρέμβασης.
Τα γράμματα της Παναγίας, στο κορμί της Αγίας του Αιγάλεω
Η Αθανασία θα υποστηρίξει ότι βλέπει οράματα, μέσω των οποίων η Θεομήτωρ στέλνει τα μηνύματά της. Αυτό από μόνο του θα ήταν αρκετό για να προκαλέσει το θαυμασμό στους πιστούς συγχωριανούς της. Σύντομα, όμως, θα αλλάξει επίπεδο. Πάνω στο κορμί της θα αρχίσουν να εμφανίζονται τα θεϊκά μηνύματα, με εντολές ή υποδείξεις της Παναγίας. Στους λίγους που τολμούν να αμφισβητήσουν την πραγματική προέλευσή τους, λόγω της εξόφθαλμης ανορθογραφίας, απαντά αποστομωτικά. «Μα κι αυτή αγράμματη γυναίκα είναι». Οι περισσότεροι συμφώνησαν μαζί της και ο θρύλος της μεταφέρθηκε από στόμα σε στόμα.
Η το χωριό της Μανωλάδας, όπου διέμενε, αποδεικνύεται πολύ μικρό για να χωρέσει αυτό το πλάσμα που προκαλεί δέος και το ίδιο συμβαίνει και στην Αμαλιάδα όπου μετακομίζει, φιλοξενούμενη ενός θείου της. Ολοένα και περισσότερος κόσμος την επισκέπτεται για να την δει ή για να αγγίξει με τα ίδια τα χέρια του, τα σημάδια.
Η επισφράγιση του «θαύματος» της Αγίας του Αιγάλεω
Ακόμα και οι τελευταίες υποψίες για απάτη θα παραμεριστούν μπροστά στο «θαύμα» της Αθανασίας, όταν ο μητροπολίτης Ηλείας Γερμανός, την επισκέπτεται. Μετά από τη συνάντηση που κράτησε μόλις δέκα λεπτά, βγαίνει από το σπίτι και απευθύνεται στο συγκεντρωμένο πλήθος που κρέμεται από τα χείλη του. Τα λόγια του, θα μπορούσαν να την καταστρέψουν ως «μάγισσα» κι αιρετική, αλλά δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Ο ιερωμένος δηλώνει απολύτως πεπεισμένος για την αυθεντικότητα των ισχυρισμών της. Φανερά συγκινημένος –σύμφωνα με τις μαρτυρίες- επιβεβαιώνει τα λεγόμενά της.
Ακολουθεί λιτανεία στους δρόμους της Αμαλιάδας με τη συμμετοχή των τοπικών αρχόντων και ανθρώπων κάθε τάξης, επαγγέλματος και τσέπης. Η πομπή σταματά όταν εμφανίζεται η Αθανασία, στην εικόνα της οποίας σταματούν τα πάντα. Είναι η πρώτη φορά που κάποιος την αποκαλεί «Αγία». Το πλήθος την κοιτά με δέος, άλλοι ξεσπούν σε δάκρυα και λυγμούς, ορισμένοι σπεύδουν να της φιλήσουν τα χέρια ή να την προσκυνήσουν. Το σκηνικό είναι πρωτοφανές. Με το σιγοντάρισμα των τοπικών αρχών (πολιτικών, εκκλησιαστικών και αστυνομικών) ο μύθος και η φήμη της «Αγίας» γιγαντώνεται. Αν και στον Θεό δεν αρέσουν τα παζάρια, ο δικός της δείχνει επιρρεπής στο «πάρε-δώσε». Μέσω της Παναγίας πάντα, στέλνει το ταιριαστό με την περίοδο μήνυμα, πως οι κομμουνιστές πεθαίνουν επειδή δεν πιστεύουν.
Αγία του Αιγάλεω: Η κορύφωση της απάτης της
Έχοντας κάλυψη και υποστήριξη από τους ντόπιους άρχοντες, η Αθανασία ξεσαλώνει. Φτάνει σε σημείο να πεθάνει, μόνο και μόνο για να αναστηθεί. Το ανοιχτό φέρετρό της μετατρέπεται σε πόλο έλξης, αλλά όσοι σπεύδουν να την ασπαστούν ξέρουν πως σύντομα θα επιστρέψει από τον άλλο κόσμο.
Οι τοπικές εφημερίδες γεμίζουν με ανακρίβειες και υπερβολές πέρα από κάθε φαντασία. Ένα έθνος κατά βάση αγράμματο, και έρμαιο των δεισιδαιμονιών και της θρησκοληψίας, παραδίδεται στις ορέξεις της.
Μπορεί πριν από 70 χρόνια η ιατρική να μην βρισκόταν στο σημερινό επίπεδο, αλλά ακόμη και τότε ήταν γνωστή η δερμογραφία. Μια πάθηση (συναντάται και ως δερμογραφισμός) που προκαλεί υπερευαισθησία του νευρικού συστήματος. Με απλά λόγια σημαίνει πως εάν ασκήσεις πίεση στο δέρμα ενός ασθενούς με ένα σχετικά αιχμηρό αντικείμενο, το σχέδιο θα μείνει αποτυπωμένο για ώρα εκεί. Προφανώς εάν τέτοιο συνέβαινε στην περίπτωση της Αθανασίας, θα γίνονταν αντιληπτή η καραμπινάτη απάτη της. Ωστόσο ακόμη και μέλη της οικογένειάς της, που γνώριζαν την αλήθεια, αφού πρόκειται για κληρονομική κατάσταση, σιώπησαν.
Η στιγμή που η «Αγία» μετακομίζει στο Αιγάλεω – Η «αγιοσύνη», μετατρέπεται σε επιχείρηση
Λίγα χρόνια αργότερα η πρώην βοσκοπούλα και νυν μεσάζων της Παναγίας, θα μετακομίσει στο Αιγάλεω, παντρεύεται και συνεχίζει τη «θαυματουργή» δράση της. Σταδιακά η «αγιοσύνη» της, μετατρέπεται σε επιχείρηση. Θα αποκτήσει χωράφια που καλλιεργούνται από πιστούς και γηροκομείο στο οποίο οι ηλικιωμένοι τρόφιμοι έμπαιναν, αφού παρέδιδαν την ακίνητη περιουσία τους. Φυσικά, τα μηνύματα της Παναγίας, δεν παύουν την εμφάνιση τους, πολλά μάλιστα ασχολούταν ακόμη και με την ηλικία της Αθανασίας. «Η ΑΓΙΑ ΕΓΕΝΗΘΗ 1933 14 ΑΒΓΟΥΣΤΟΥ» θα γραφτεί στο στήθος της και θα γίνει πέντε χρόνια μικρότερη.
Με ορμητήριο το Αιγάλεω, αλλά και το ίδρυμα της Παναγίας της Φανερωμένης που διοικεί στη Μάνδρα, γίνεται μια παραθρησκευτική ηγέτιδα. Αποκτά τη δύναμη να ελέγξει και να διαμορφώσει τις συνθήκες, σε απολύτως ευνοϊκές για την ίδια. Δικαστικοί, πολιτικοί και αστυνομικοί βρίσκονται διαρκώς στο πλευρό της. Σε τέτοιο βαθμό, ώστε η αριστερά να κάνει λόγο για την «Αγία της δεξιάς» και δίνοντας ξεκάθαρα πολιτικές προεκτάσεις στη δράση της.
Σχόλια