Τουρκία: Τα μειονοτικά σχολεία έχουν έλλειψη μαθητών- κυρίως τα ελληνικά
Σεπτέμβριος 21, 2013.
Τα σωζόμενα αρμενικά και εβραϊκά σχολεία φαίνεται να
έχουν φθάσει σε σταθερά επίπεδα εγγραφής, αλλά χαμηλή εγγραφή αντιμετωπίζουν τα
ελληνικά σχολεία στην Τουρκία.
Η έλλειψη των
μαθητών στα μειονοτικά σχολεία της Τουρκίας τα οδηγεί στο κλείσιμο, σύμφωνα με
μια δημοσιοποίηση από το Ίδρυμα Ιστορίας, την Πέμπτη.
Η δημοσιοποίηση έγινε σε συνέντευξη Τύπου του Ιδρύματος
όπου αναφέρεται η σταθερή μείωση του πληθυσμού των μειονοτήτων στην Τουρκία και
μια αυξανόμενη προτίμηση των μεταξύ των μαθητών των μειονοτήτων να σπουδάσουν
σε μη μειονοτικά σχολεία και λόγω των
περιοριστικών όρων που εφαρμόζονται από το κράτος, αρκετά σχολεία των
μειονοτήτων αναγκάζονται να κλείσουν.
Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2012-13, 3.137 μαθητές
παρακολούθησαν τα αρμενικά σχολεία, μεταξύ των οποίων 67 Αρμένιοι πολίτες, 230
μαθητές παρακολούθησαν τα ελληνικά σχολεία (συμπεριλαμβανομένων αυτών με
ελληνική εθνικότητα) και 688 παρακολούθησαν τα εβραϊκά σχολεία.
«Ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν έχει τη δυνατότητα να αυξηθεί και τα σχολεία μπορούν να διασωθούν
από το κλείσιμο, αν οι μαθητές, οι οποίοι δεν θα είναι Τούρκοι πολίτες ή δεν
ανήκουν στην ίδια μειονοτική ομάδα, μπορούν
να εγγραφούν», αναφέρει η έκθεση.
Ένα άλλο πρόβλημα το οποίο αναφέρεται στην έκθεση είναι η
αρχή της αμοιβαιότητας των μειονοτικών σχολείων.
Για παράδειγμα, αν ένα ελληνικό σχολείο στην Τουρκία
επιθυμεί να προσλάβει έναν δάσκαλο ο οποίος είναι Έλληνας υπήκοος, η τουρκική
κυβέρνηση θα αξιώσει από την Ελλάδα να προσλάβει έναν Τούρκο δάσκαλο για να
διδάξει σε ένα σχολείο στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την έκθεση, η αρχή της αμοιβαιότητας εξισώνει τις
μειονότητες με τους αλλοδαπούς, προσβάλλοντας τους και αναγκάζοντάς τους να ασχοληθούν με ένα
μεγάλο αριθμό γραφειοκρατικών και πολιτικών προβλημάτων.
Η έκθεση προτείνει την εγκατάλειψη της αρχής της αμοιβαιότητας
κατά την προετοιμασία της νομοθεσίας που διέπει τα μειονοτικά σχολεία.
Επιπρόσθετα, γράφει το τούρκικο κείμενο, τα μειονοτικά
σχολεία αντιμετωπίζουν την πρόκληση της έλλειψης
καταρτισμένων εκπαιδευτικών, αφού τα τουρκικά πανεπιστήμια δεν προσφέρουν
εξειδικευμένη εκπαίδευση στον τομέα αυτόν.
Ο Ίδρυμα Ιστορίας προτείνει τη δημιουργία ειδικών
τμημάτων για τα σχολεία της κάθε μειονοτικής ομάδας στα τουρκικά πανεπιστήμια.
--
Σχόλια