Μηχανή του Χρόνου: Σκανδαλώδη έργα στην αρχαιότητα. Ο Όμηρος που έκανε εμετό
Ερωτικά και σκανδαλώδη έργα ζωγραφικής στην αρχαιότητα. Ποιος
πίνακας είχε συγκινήσει τον Μ. Αλέξανδρο και γιατί ζωγράφισαν τον Όμηρο
να κάνει εμετό; Ο άσεμνος πίνακας με την "ανάρμοστη πράξη" που απέκτησε ο
Τιβέριος (Pics)
Σύμφωνα με τον Πλίνιο τον Πρεσβύτερο, το ωραιότερο έργο ζωγραφικής ήταν του ζωγράφου Απελλή που απεικόνιζε την Αφροδίτη αναδυόμενη από τη θάλασσα. Η εικόνα δεν ήταν τόσο τέλεια όσο ο ύμνος προς την Αφροδίτη, ήταν όμως χάρμα οφθαλμών. Δυστυχώς, το κάτω μέρος του έργου είχε καταστραφεί και κανένας δεν μπορούσε να το αποκαταστήσει.
Το έργο που συγκίνησε τον Μέγα Αλέξανδρο
Ο Πλίνιος ο Πρεσβύτερος αναφέρει επίσης ένα έργο ζωγραφικής του Αριστείδη, που έδειχνε μια πόλη μετά την κατάκτηση της από τον εχθρό.Φαινόταν ένα μωρό που προσπαθούσε να σκαρφαλώσει στο στήθος της ετοιμοθάνατης μητέρας του. Ήταν η πρώτη αντιπολεμική καλλιτεχνική απεικόνιση. Ο Μέγας Αλέξανδρος συγκινήθηκε τόσο πολύ με την εικόνα που πήρε τον πίνακα στα ανάκτορά του στην Πέλλα.
Η πιο αηδιαστική καρικατούρα της αρχαιότητας
Ο Όμηρος ήταν φυσικά ο σημαντικότερος ποιητής της αρχαιότητας. Όλοι οι υπόλοιποι έπρεπε να αρκεστούν στα ψίχουλα, ενώ εκείνος απολάμβανε πλουσιοπάροχα την ποιητική έμπνευση. Φτάνοντας αυτή τη μεταφορά στα άκρα, ο ζωγράφος Γαλάτων τόλμησε να φτιάξει μια καρικατούρα του μεγάλου ποιητή. Έδειχνε τον Όμηρο ανάμεσα στους συναδέλφους του να αισθάνεται άσχημα και να κάνει εμετό.Οι άλλοι ποιητές κάθονταν ευλαβικά δίπλα του και μάζευαν τον εμετό του. Η πηγή δεν μας αναφέρει ποια ήταν η αντίδραση σε αυτό το υπερβολικό και μάλλον αντιαισθητικό καλλιτεχνικό έργο.
Όταν ο Πρωτογένης επέστρεψε και είδε τη γραμμή κατάλαβε αμέσως ποιος τον είχε επισκεφθεί. Με το πιο λεπτό του πινέλο ζωγράφισε μια ακόμα πιο λεπτή γραμμή δίπλα στην πρώτη. Αμέσως μετά επέστρεψε ο Απελλής και ζωγράφισε μια ακόμα πιο λεπτή γραμμή ανάμεσα στις άλλες δύο. Οι δύο συναγωνιστές αποφάσισαν να φυλάξουν το έργο για τις επόμενες γενιές.
Σύντομα θεωρήθηκε το σημαντικότερο έργο τέχνης επειδή αποδείκνυε με απλότητα αλλά και εκφραστικότητα το μεγάλο καλλιτεχνικό ταλέντο των δύο ζωγράφων. Δυστυχώς 250 χρόνια αργότερα, καταστράφηκε από φωτιά στο σπίτι του Ιούλιου Καίσαρα στη Ρώμη.
Σχόλια