Ανεβάζει το θερμόμετρο στην κυπριακή ΑΟΖ η Τουρκία: Στέλνει δύο φρεγάτες και ένα υποβρύχιο


Ενισχύουν εντυπωσιακά τις δυνάμεις τους στην κυπριακή ΑΟΖ οι Τούρκοι μετά τις πληροφορίες για την κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου που είδαν το φως της δημοσιότητας εχθές.
Η υπόθεση του αγωγού που αποτελεί «κόκκινο πανί» για τα τουρκικά σχέδια στην περιοχή, φαίνεται πως έκανε την Άγκυρτα να χάσει την ψυχραιμία της ανακοινώνοντας σήμερα πως αναβαθμίζει την παρουσία της στην κυπριακή ΑΟΖ με τρία πολεμικά σκάφη εκ των οποίων τα δύο φρεγάτες και ένα υποβρύχιο.

Μέχρι τώρα η παράνομη τουρκική ναυτική παρουσία εντός της κυπριακής ΑΟΖ αποτελούνταν από μια φρεγάτα η οποία συνόδευε το Barbaros και μια ΤΠΚ ή κορβέτα (εκ περιτροπής) οποία επιτηρούσε το κοίτασμα Ονασαγόρας.
Τώρα η δύναμη ενισχύεται με δύο φρεγάτες και ένα υποβρύχιο. Αν και υποβρύχιο είχε κάνει την εμφάνισή του και τις πρώτες ημέρες που το Barbaros είχε εμφανιστεί στην κυπριακή ΑΟΖ τώρα το τουρκικό γενικό επιτελείο αφήνει να εννοηθεί πως το υποβρύχιο κινείται στο πλαίσιο της αποστολής των δύο υπολοίπων σκαφών.
Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τις φρεγάτες  TCG Gelibolu (F 493). Κλάσης Ο.Η.΄Perry η οποία συνοδεύει το Barbaros, για την φρεγάτα TCG Yavuz (F-240) τύπου ΜΕΚΟ 200 η οποία παρακολουθεί τις εργσίες του γεωτρύπανου «Ονασαγόρας» και το υποβρύχιο  Burakreis S 359 κλάσης Gür τύπου  209T2/1400, το οποίο απροσδιορίστως αναφέρεται ότι εκτελεί περιπολίες στην Α. Μεσόγειο αλλά στην πραγματικότητα πλέει μέσα στα κυπριακά χωρικά ύδατα και την ΑΟΖ.
Η επιμονή και εμμονή των Τούρκων να «επιτηρούν» και να παραβιάζουν κατάφορα τα κυπριακά κυριαρχικά δικαιώματα, παρά τις διεθνείς αποδοκιμασίες, έχει να κάνει και με το γεγονός όπως αναφέρθηκε της αναθέρμανσης των σχε΄διων για την κατασκευή του αγωγού φ/α από την Κύπρο στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε σήμερα ο Κύπριος υπουργός Εξωτερικών Αθήνα και Λευκωσία εξετάζουν κατά πόσο είναι βιώσιμη χρηματικά και γεωλογικά η κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου που να ενώνει απευθείας την Κύπρο με την Ελλάδα,
Σύμφωνα με τα σχέδια κατασκευής του αγωγού θα υπάρχει ένα υποθαλάσσιο τμήμα 150 χλμ. από την περιοχή της γεώτρησης στο σταθμό στα Βασιλικά. Από εκεί ένα άλλο υποβρύχιο τμήμα μήκους 650 χλμ. θα ξεκινά από τα Βασιλικά μέχρι την Κρήτη, το επόμενο τμήμα μήκους 400 χλμ. θα συνδέει την Κρήτη με την νοτιοανατολική ακτή της Πελοποννήσου. Στη συνέχεια ένα υπέργειο τμήμα μήκους 260 χλμ. θα διατρέχει την Πελοπόννησο
Στη συνέχεια ο αγωγός θα συνεχίζεται πάλι υποθαλάσσια στον Πατραϊκό Κόλπο και από εκεί υπέργεια για 220 χλμ. μέχρι την Θεσπρωτία.
Το χειρότερο σημάδι όμως όλων είναι ότι με την ελληνική αδράνεια η Τουρκία επιχειρεί να αποκτήσει μόνιμη ναυτική δύναμη εντός των κυπριακής ΑΟΖ δημιουργώντας ένα τετελεσμένο το οποίο εκ των πραγμάτων Αθήνα και Λευκωσία φαίνεται πως έχουν αποδεχθεί.
Η γενική εκτίμηση είναι πως πολύ δύσκολα οι Τούρκοι θα αποχωρήσουν πλέον από την κυπριακή ΑΟΖ. Ήδη ο Ελληνισμός βιώνει μια ακόμη ήττα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

Ο Ερντογάν κάλεσε σε τζιχάντ για την Ιερουσαλήμ – Jerusalem Post: «Τώρα η Άγκυρα έδειξε το πραγματικό της πρόσωπο»