Θα συνυπάρξει το Μετρό Θεσσαλονίκης με τον βυζαντινό δρόμο

 

Συμφωνία για τη συνέχιση του έργου


Θα συνυπάρξει το Μετρό Θεσσαλονίκης με τον βυζαντινό δρόμο
Σημαντικά ευρήματα έχουν φέρει στο φως οι ανασκαφές στο Μετρό Θεσσαλονίκης   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )
 
Θεσσαλονίκη
Συμφωνία για τη διατήρηση του βυζαντινού δρόμου που έχει έρθει στο φως από τις ανασκαφές για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, επιτεύχθηκε το βράδυ της Τετάρτης, σε συνάντηση που είχε ο υπουργός Πολιτισμού με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης.
Στη συνάντηση του κ. Παναγιωτόπουλου με τον κ. Μπουτάρη, αποφασίστηκε η παραμονή του βυζαντινού δρόμου σε ποσοστό περίπου 80% και η ανάδειξή του σε επισκέψιμο αρχαιολογικό χώρο.

Θα προηγηθεί απόσπαση των αρχαιοτήτων ώστε να προχωρήσουν τα έργα του μετρό, τα οποία στη συνέχεια θα επιστρέψουν στην θέση τους, όπως προβλέπει η σχετική μελέτη που συντάχθηκε από το Τεχνικό Επιμελητήριο (Τμήμα Μακεδονίας – Θράκης) σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης πρόκειται να αποσύρει την αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη μεταφορά των αρχαιοτήτων.

Η μελέτη πρόκειται να συζητηθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Όπως δήλωσε ο Γιάννης Μπουτάρης, μετά από συνάντησή του την Πέμπτη με τον υπουργό Υποδομών Μ.Χρυσοχοΐδη, για να αποσύρει ο Δήμος την προσφυγή, θα πρέπει: α) να ολοκληρωθεί η μελέτη, που εκπονεί η Αττικό Μετρό Α.Ε. για την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό, β) να ληφθεί σχετική απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης (ενδεχομένως εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου) και γ) να ακολουθήσει η οριστική απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για το θέμα των αρχαιοτήτων με βάση τα νέα δεδομένα (σ.σ. η επόμενη συνεδρίαση του ΚΑΣ θα γίνει μετά τα μέσα Σεπτεμβρίου).

«Το θέμα θα ξεμπλοκάρει. Δεν θα είναι ο Δήμος Θεσσαλονίκης που θα το μπλοκάρει» είπε ο κ. Μπουτάρης.

Υποστήριξε ότι, αν τον Μάρτιο είχε εισακουσθεί από το υπουργείο Πολιτισμού η αίτηση θεραπείας, την οποία είχε καταθέσει για το θέμα ο Δήμος, δεν θα είχε προχωρήσει η προσφυγή στο ΣτΕ και δεν θα υπήρχε ούτε η μικρή καθυστέρηση που τελικά σημειώθηκε.

Ο κ. Μπουτάρης κατέληξε λέγοντας ότι η διαδικασία απόσυρσης της προσφυγής συμφωνήθηκε στη σημερινή σύσκεψη, ενώ παράλληλα εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν και οι ανασκαφές στην Αγίας Σοφίας, που «πέραν της ιστορικής τους σημασίας θα προσφέρουν απασχόληση σε πολύ κόσμο».

Αναφερόμενος στο θέμα της συνύπαρξης αρχαιοτήτων και σταθμού μετρό, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας, επεσήμανε ότι το κόστος των παρεμβάσεων που θα πρέπει να γίνουν δεν είναι απαγορευτικό για το έργο, ενώ πρόσθεσε ότι οι παρεμβάσεις εντάσσονται στη σφαίρα του εφικτού και όχι απλά του επιθυμητού.

«Μπορεί να συνυπάρξει το μετρό με τα αρχαία και να δημιουργηθεί ο μοναδικός σταθμός μετρό στον κόσμο με πραγματικό μουσείο μέσα» κατέληξε.

Δηλώσεις Χρυσοχοΐδη
Αποφασισμένος «να ξεμπλοκάρει» το έργο, ώστε να έχει παραδοθεί χωρίς μεγάλες αποκλίσεις από το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα (τέλη του 2016 ή αρχές του 2017), δήλωσε την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών, Μ.Χρυσοχοΐδης.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι έδωσε εντολή για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στη σύμβαση του έργου και γνωστοποίησε ότι «σε περίπτωση που υπάρξουν άλλες αποκλίσεις ή αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις με τρόπο θεσμικό και απόλυτα σύμφωνο με τη νομοθεσία».

Εξερχόμενος από σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη με αντικείμενο την πορεία του έργου του μετρό και την κατάρτιση χρονοδιαγράμματος δράσεων για το επόμενο εξάμηνο, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ακόμη ότι πρόκειται να ληφθεί μέριμνα για την κάλυψη των εξόδων μετεγκατάστασης, σε άλλες περιοχές, εμπόρων και επαγγελματιών που οι επιχειρήσεις τους έχουν αποδεδειγμένα πληγεί από τις καθυστερήσεις στα εργοτάξια.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, στο τέλος του 2013, το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης θα απασχολεί 900 άτομα, έναντι περίπου 500 προ διμήνου και 710 σήμερα.

Πρόσθεσε ότι έχει παραδοθεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού και το 77%των σηράγγων.

«Με κοινή προσπάθεια έχουν ξεπεραστεί πολλά τεχνικά εμπόδια και βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της κοινοπραξίας του έργου. Συνεπώς, το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα» είπε.

Εν τω μεταξύ, να δοθεί «δυνατότητα χρηματοδότησης της επικαιροποίησης τής μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης» ως συμπληρωματικό - κι όχι ανταγωνιστικό - μέσο του μετρό, ζήτησε από τον υπουργό ο κ. Μπουτάρης.

«Η "Αττικό Μετρό" έχει αναλάβει την ιστορία της επέκτασης του τραμ στην Αθήνα. Ζητήσαμε λοιπόν από τον υπουργό να δοθεί κάποια δυνατότητα χρηματοδότησης τής μελέτης επικαιροποίησης της υπάρχουσας μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης. Το τραμ, το μετρό, τα λεωφορεία τα τρόλεϊ, η θαλάσσια συγκοινωνία, όπου υπάρχουν, αλληλοσυμπληρώνονται. Δεν υπάρχει μία και μοναδική λύση, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα, σε αυτή τη φάση άλυτο.

» Εάν ήδη δεν προβλέψουμε τι θα πρέπει να γίνει στα επόμενα 4-5 χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα πεθάνει από ασφυξία. Ο υπουργός συμφώνησε να γίνει μια συνάντηση όπου θα αποφασίσουμε τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν, προκειμένου η μελέτη να επικαιροποιηθεί και να μπει στο επόμενο ΕΣΠΑ, το 2014. Αυτό τουλάχιστον θα είναι η διεκδίκησή μας» κατέληξε ο κ. Μπουτάρης.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΤΑ!