Καταπέλτης το Ελεγκτικό Συνέδριο της ΕΕ για την Ελλάδα
"Καλύτερα να πηγαίναμε τους επιβάτες με λιμουζίνα στη Θεσσαλονίκη" λέει
το Ελεγκτικό Συνέδριο της Ευρώπης για το αεροδρόμιο της Καστοριάς. Η ΕΕ
δαπάνησε 129 εκατ. σε αεροδρόμια που δεν θα έπρεπε ποτέ να γίνουν,
σημειώνει.
Ένα αεροδρόμιο χάνει 275 ευρώ ανά επιβάτη.
Ένας διάδρομος αεροδρομίου που στοίχισε 16,5 εκατ. ευρώ δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ από τα αεροπλάνα για τα οποία κατασκευάστηκε. Ένα άλλο αεροδρόμιο έχει μόνο το 4% των επιβατών από τις προβλέψεις βάσει των οποίων έγινε.
Αυτά είναι κάποια από τα πιο εντυπωσιακά σημεία που αποκαλύπτει έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα αεροδρόμια που χρηματοδοτήθηκαν με κεφάλαια της Ε.Ε. Σύμφωνα με τους Ευρωπαίους ελεγκτές, η Ε.Ε. δαπάνησε περί τα 129 εκατ. ευρώ την περίοδο 2000-2013 για να κατασκευαστούν αεροδρόμια που δεν έπρεπε να είχαν κατασκευαστεί.
Η 70σέλιδη έκθεση περιγράφει ένα μπαράζ υπερβολικών δαπανών, καθυστερήσεων και υπεραισιόδοξων προβλέψεων με αποτέλεσμα να δαπανηθεί το ένα τέταρτο των ευρωπαϊκών κεφαλαίων σε αεροδρόμια «που δεν χρειάζονταν».
Ακόμη και τα αεροδρόμια που αποδείχθηκαν οικονομικά βιώσιμα βρέθηκε ότι δεν έκαναν αποτελεσματική χρήση των κεφαλαίων τους. Συνολικά, το 55% των κεφαλαίων της Ε.Ε. που ελέγχθηκαν – που αντιστοιχεί σε 255 εκατ. ευρώ – απορροφήθηκε από αερολιμένες που ήταν «αδικαιολόγητα μεγάλοι».
Η έκθεση εστιάζει σε 20 αεροδρόμια που κατασκευάστηκαν στην Ισπανία, την Ιταλία, την Ελλάδα, την Πολωνία και την Εσθονία με ευρωπαϊκά κεφάλαια ύψους 666 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ελέγχθηκαν τα 460 εκατ. ευρώ
Ένα αεροδρόμιο στην Ελλάδα, αυτο της Καστοριάς, είχε κόστος λειτουργίας 7,7 εκατ. ευρώ την περίοδο 2005-2012, ενώ τα έσοδα άγγιξαν τα 176.000 ευρώ. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου είχε 25.000 επιβάτες – μέγεθος που αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε 10 επιβάτες την ημέρα. Η ζημία των 275 ευρώ ανά επιβάτη κρίνεται ιδιαίτερα σκανδαλώδης, δεδομένου μάλιστα ότι ένα αρκετά μεγαλύτερο αεροδρόμιο, εκείνο της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται μόλις δύο ώρες μακριά με το αυτοκίνητο, όπως επεσήμανε ένας ελεγκτής. «Θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε κάθε επιβάτη με λιμουζίνα» προσέθεσε.
Στο ίδιο αεροδρόμιο, η Ε.Ε. ενέκρινε επέκταση του αεροδιαδρόμου κόστους 16,5 εκατ. ευρώ, η οποία δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ από αεροπλάνα που χρειάζονται μεγαλύτερο διάδρομο προσγείωσης. «Αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί αποτελεσματική χρήση των κονδυλίων του δημοσίου» σημειώνει η έκθεση.
Σε πολλές περιπτώσεις, δεν υπήρξαν ποτέ οι ορδές των επιβατών που είχαν προβλεφθεί για να εγκριθούν αυτές οι επιδοτήσεις. Το αεροδρόμιο της Κόρδοβας στην Ισπανία είχε μόλις 7.000 επιβάτες το 2013 – έναντι πρόβλεψης για 179.000.
Εκπρόσωπος της Κομισιόν δήλωσε πως αυτή η έκθεση δεν είναι αντιπροσωπευτική και έχει αναθεωρηθεί ο τρόπος με τον οποίο δίνονται τα κεφάλαια για την κατασκευή αεροδρομίων ώστε να μην επαναληφθούν τα ίδια λάθη. «Υπάρχει νέα δομή την οποία χρησιμοποιούμε ώστε να γίνουμε ακόμη καλύτεροι στη διανομή της περιφερειακής ενίσχυσης» δήλωσε.
Οι οπαδοί της σπατάλης της Ε.Ε. και όσοι θέλουν να δουν εικόνες άδειων αεροδρομίων μπορούν να διαβάσουν εδώ όλη την έκθεση. http://www.euro2day.gr
Ένα αεροδρόμιο χάνει 275 ευρώ ανά επιβάτη.
Ένας διάδρομος αεροδρομίου που στοίχισε 16,5 εκατ. ευρώ δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ από τα αεροπλάνα για τα οποία κατασκευάστηκε. Ένα άλλο αεροδρόμιο έχει μόνο το 4% των επιβατών από τις προβλέψεις βάσει των οποίων έγινε.
Αυτά είναι κάποια από τα πιο εντυπωσιακά σημεία που αποκαλύπτει έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα αεροδρόμια που χρηματοδοτήθηκαν με κεφάλαια της Ε.Ε. Σύμφωνα με τους Ευρωπαίους ελεγκτές, η Ε.Ε. δαπάνησε περί τα 129 εκατ. ευρώ την περίοδο 2000-2013 για να κατασκευαστούν αεροδρόμια που δεν έπρεπε να είχαν κατασκευαστεί.
Η 70σέλιδη έκθεση περιγράφει ένα μπαράζ υπερβολικών δαπανών, καθυστερήσεων και υπεραισιόδοξων προβλέψεων με αποτέλεσμα να δαπανηθεί το ένα τέταρτο των ευρωπαϊκών κεφαλαίων σε αεροδρόμια «που δεν χρειάζονταν».
Ακόμη και τα αεροδρόμια που αποδείχθηκαν οικονομικά βιώσιμα βρέθηκε ότι δεν έκαναν αποτελεσματική χρήση των κεφαλαίων τους. Συνολικά, το 55% των κεφαλαίων της Ε.Ε. που ελέγχθηκαν – που αντιστοιχεί σε 255 εκατ. ευρώ – απορροφήθηκε από αερολιμένες που ήταν «αδικαιολόγητα μεγάλοι».
Η έκθεση εστιάζει σε 20 αεροδρόμια που κατασκευάστηκαν στην Ισπανία, την Ιταλία, την Ελλάδα, την Πολωνία και την Εσθονία με ευρωπαϊκά κεφάλαια ύψους 666 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ελέγχθηκαν τα 460 εκατ. ευρώ
Ένα αεροδρόμιο στην Ελλάδα, αυτο της Καστοριάς, είχε κόστος λειτουργίας 7,7 εκατ. ευρώ την περίοδο 2005-2012, ενώ τα έσοδα άγγιξαν τα 176.000 ευρώ. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου είχε 25.000 επιβάτες – μέγεθος που αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε 10 επιβάτες την ημέρα. Η ζημία των 275 ευρώ ανά επιβάτη κρίνεται ιδιαίτερα σκανδαλώδης, δεδομένου μάλιστα ότι ένα αρκετά μεγαλύτερο αεροδρόμιο, εκείνο της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται μόλις δύο ώρες μακριά με το αυτοκίνητο, όπως επεσήμανε ένας ελεγκτής. «Θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε κάθε επιβάτη με λιμουζίνα» προσέθεσε.
Στο ίδιο αεροδρόμιο, η Ε.Ε. ενέκρινε επέκταση του αεροδιαδρόμου κόστους 16,5 εκατ. ευρώ, η οποία δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ από αεροπλάνα που χρειάζονται μεγαλύτερο διάδρομο προσγείωσης. «Αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί αποτελεσματική χρήση των κονδυλίων του δημοσίου» σημειώνει η έκθεση.
Σε πολλές περιπτώσεις, δεν υπήρξαν ποτέ οι ορδές των επιβατών που είχαν προβλεφθεί για να εγκριθούν αυτές οι επιδοτήσεις. Το αεροδρόμιο της Κόρδοβας στην Ισπανία είχε μόλις 7.000 επιβάτες το 2013 – έναντι πρόβλεψης για 179.000.
Εκπρόσωπος της Κομισιόν δήλωσε πως αυτή η έκθεση δεν είναι αντιπροσωπευτική και έχει αναθεωρηθεί ο τρόπος με τον οποίο δίνονται τα κεφάλαια για την κατασκευή αεροδρομίων ώστε να μην επαναληφθούν τα ίδια λάθη. «Υπάρχει νέα δομή την οποία χρησιμοποιούμε ώστε να γίνουμε ακόμη καλύτεροι στη διανομή της περιφερειακής ενίσχυσης» δήλωσε.
Οι οπαδοί της σπατάλης της Ε.Ε. και όσοι θέλουν να δουν εικόνες άδειων αεροδρομίων μπορούν να διαβάσουν εδώ όλη την έκθεση. http://www.euro2day.gr
Σχόλια