Γιατί το «Ελ. Βενιζέλος» δεν έφτασε στη Θεσσαλονίκη



Αιφνιδιασμένες πλήρως οι τοπικές Αρχές για τη συζητούμενη έλευση του πλοίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», με τους 1.700 πρόσφυγες, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απ’ όπου επρόκειτο να συνεχίσουν το ταξίδι προς τη FYROM, πληροφορήθηκαν στη διάρκεια σύσκεψης στο υπουργείο Μακεδονίας Θράκης μάλλον με ανακούφιση τη ματαίωση του κατάπλου του…


Σε αυτήν συμμετείχαν η υπουργός Μακεδονίας Θράκης Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Τζιτζικώστας, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Αβραμόπουλος, η αντιδήμαρχος κ. Γούλα, ο γενικός αστυνομικός διευθυντής Θεσσαλονίκης, υποστράτηγος Βασίλης Μωυσίδης, εκπρόσωποι του Λιμεναρχείου και του ΟΛΘ, κ.ά.

Εκεί, ο στρατηγός της ΕΛ.ΑΣ. ενημέρωσε τους τοπικούς παράγοντες, οι φορείς των οποίων επρόκειτο να διαχειριστούν τη διέλευση ή και την ενδεχόμενη παραμονή των προσφύγων, ότι τελικά το επιβατηγό θα καταπλεύσει στο λιμάνι του Πειραιά. Οι χτύποι της «καρδιάς» όλων επανήλθαν στους κανονικούς ρυθμούς, καθώς δεν υπήρχε σχέδιο αντιμετώπισης μιας τέτοιας απόβασης στον Θερμαϊκό και στην πόλη, που είχε να υποδεχθεί, σε μικρότερη βεβαίως κλίμακα τώρα, διωγμένους από την εποχή των Ελλήνων προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής.

Με το που έγινε γνωστό ότι θα μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη με πλοία πρόσφυγες από τα νησιά, επικράτησε ο απόλυτος αιφνιδιασμός. Κανείς δεν είχε από κανέναν επίσημη ενημέρωση για τη θαλάσσια μεταφορά, και είναι χαρακτηριστικό ότι στη σύσκεψη τόσο η κ. Κόλλια όσο και ο κ. Αβραμόπουλος, αλλά και άλλοι συμμετέχοντες, χαρακτήρισαν απαράδεκτο το γεγονός ότι έμαθαν την τελευταία στιγμή και από τα ΜΜΕ ότι έρχεται στην πόλη καράβι με πρόσφυγες. «Δεν μπορεί να γίνεται πολιτική μέσα από τις ιστοσελίδες», είπε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου.

Εν μέσω γενικού αλαλούμ είχε επιλεγεί, πριν από τη χθεσινή σύσκεψη, η παραλαβή και μεταφορά τους από τον προβλήτα του λιμανιού στον σταθμό υπεραστικών λεωφορείων στη δυτική Θεσσαλονίκη, ώστε να συνεχίσουν από εκεί με το ΚΤΕΛ για τα σύνορα.

Υπήρχαν επ’ αυτού ενστάσεις και διατυπώνονταν αντιρρήσεις για ένα τέτοιο σχέδιο, καθώς δεν ήταν λίγοι εκείνοι που στις μεταξύ τους τηλεφωνικές επαφές υποστήριζαν ότι όλη η διαδικασία δεν μπορεί να έχει την επίσημη κάλυψη, ούτε πολύ περισσότερο να οργανώνεται και να υποστηρίζεται από το κράτος η έξοδός τους προς άλλη χώρα, καθώς υπάρχει κίνδυνος να εκτεθεί η Ελλάδα ως κράτος-μέλος τροφοδότης της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης με προσφυγικές ροές. Πληροφορίες μάλιστα που κυκλοφόρησαν στο περιθώριο της χθεσινής σύσκεψης έκαναν λόγο για ισχυρές ευρωπαϊκές πιέσεις, ώστε να μην αποβιβάσει χιλιάδες πρόσφυγες στη Θεσσαλονίκη το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ή κάποιο άλλο πλοίο. Ανεξαρτήτως του εάν ματαιώθηκε η σημερινή μαζική αποβίβαση προσφύγων στο λιμάνι της, είναι θέμα χρόνου η Θεσσαλονίκη να καταστεί κόμβος στη διέλευση των προσφυγικών ροών προς βορρά, και ήδη το ζήτημα της διαχείρισης τίθεται εκ των πραγμάτων στην ατζέντα της δημόσιας συζήτησης. Μεταξύ άλλων ακούγονται προτάσεις για την αξιοποίηση προς προσωρινή παραμονή εγκαταλειμμένων στρατοπέδων. Ούτως ή άλλως ο σταθμός λεωφορείων του ΚΤΕΛ κατακλύζεται καθημερινά από πρόσφυγες που καταφθάνουν από την Αθήνα και αλλού, με σκοπό να φτάσουν στα σύνορα στην Ειδομένη και να περάσουν στην ΠΓΔΜ. Χθες πάντως μερικές εκατοντάδες εξ αυτών που αποβιβάστηκαν με πλοία της γραμμής από Λήμνο και Μυτιλήνη στο λιμάνι της Καβάλας, έφτασαν στη Θεσσαλονίκη για να συνεχίσουν το ταξίδι προς τα Σκόπια και τη Σερβία,kathimerini.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

Ο Ερντογάν κάλεσε σε τζιχάντ για την Ιερουσαλήμ – Jerusalem Post: «Τώρα η Άγκυρα έδειξε το πραγματικό της πρόσωπο»