Τα «μηνύματα» του Μυστικού Δείπνου του Ντα Βίντσι
Η εκδοχή αυτή πυροδότησε πολλές διαμάχες μεταξύ των ειδικών της θρησκειολογίας (θεολόγους και μελετητές), για το περιεχόμενο του πίνακα και τα τυχόν μηνύματα που ο Ντα Βίντσι ήθελε να περάσει μέσα από το έργο του.
Ο πίνακας, με διαστάσεις 460 επί 880 εκατοστά, καλύπτει έναν ολόκληρο τοίχο στο μοναστήρι της Σάντα Μαρία ντέλε Γκράτσιε στο Μιλάνο. Ο Ντα Βίντσι άρχισε να τον ζωγραφίζει το 1495 και τον ολοκλήρωσε τρία χρόνια αργότερα, το 1498.
Σε αυτόν απεικονίζεται το Μυστικό Δείπνο του Ιησού με τους μαθητές του. Στη συγκεκριμένη σκηνή, σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη, ο Ιησούς ανακοινώνει ότι κάποιος από τους μαθητές του θα τον προδώσει, ωστόσο ορισμένοι υποστηρίζουν ότι πρόκειται για την στιγμή όπου ο Ιησούς κάνει την τελετή της Θείας Ευχαριστίας.
Η κεντρική μορφή είναι ο ίδιος ο Ιησούς, με μια σειρά παραθύρων ακριβώς πίσω. Δίπλα και δεξιά του βρίσκεται ο Ιωάννης στον οποίο μιλάει ο Πέτρος. Στο συγκεκριμένο σημείο εστιάζεται όλη η διαμάχη σχετικά με το αν το πρόσωπο αυτό ανήκει στον Ιωάννη ή τη Μαρία Μαγδαληνή.
Το περίεργο, σύμφωνα με όσους υποστηρίζουν τη δεύτερη εκδοχή, είναι ότι η συγκεκριμένη φυσιογνωμία δεν έχει τα αντρικά χαρακτηριστικά που είναι εμφανή στους υπόλοιπους μαθητές του Κυρίου, και επομένως πρόκειται για γυναίκα.
Ο θεωρία συνωμοσίας με τον Ιησού και τη Μαρία τη Μαγδαληνή, πολύ πριν ακόμα την έκδοση του επίμαχου βιβλίου, ήταν πολύ γνωστός και αρκετά δημοφιλής. Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία, πράγμα που βέβαια δεν έχει αποδειχτεί, ο Ιησούς διατηρούσε ερωτική σχέση με τη Μαρία τη Μαγδαληνή και μετά το θάνατό του εκείνη πήρε τον καρπό της σχέσης του και έφυγε, με πιθανότερη κατεύθυνση τη σημερινή Γαλλία.
Ορισμένοι μάλιστα υποστηρίζουν ότι η σχέση του Ιησού με τη Μαγδαληνή φτάνει ως τις μέρες μας μέσω μιας «ιερής γραμμής αίματος».
Όλα αυτά βέβαια, σύμφωνα με την Εκκλησία, ανήκουν στον χώρο της φαντασίας και δεν ανταποκρίνονται σε καμία ιστορική πραγματικότητα.
Η συντέλεια του κόσμου θα έρθει το 4006
Πέρσι, η ιταλίδα ερευνήτρια στο Βατικανό, Σαμπρίνα Σφόρτσα Γκαλίτσια, έδωσε μία άλλη διάσταση, υποστηρίζοντας ότι πραγματικός κώδικας Ντα Βίντσι δεν έχει σχέση με τους απογόνους του Ιησού Χριστού. Σύμφωνα με την ερευνήτρια το κρυφό μήνυμα στο Μυστικό Δείπνο είναι ότι η συντέλεια του κόσμου θα έλθει την 1η Νοεμβρίου του 4006!
Η ίδια ισχυρίζεται ότι το έργο περιέχει «έναν μαθηματικό και αστρολογικό» γρίφο, τον οποίο κατάφερε να αποκρυπτογραφήσει. Ο κρυμμένος «κώδικας» του Ντα Βίντσι, περιλαμβάνει το ζωδιακό κύκλο και τα 24 γράμματα της λατινικής αλφαβήτου, τα οποία συμβολίζουν τις 24 ώρες της ημέρας.
«Ψάξε βρες» τον Ντα Βίντσι
Αν
ζούσε ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι θα ήταν ευτυχισμένος με αυτό που θα
αντίκριζε. Μέσα στο δημαρχείο της Φλωρεντίας έχουν αποκαλυφθεί δύο
κρυμμένες λέξεις. Πλήθος επιστημονικών συσκευών πρόκειται να στηθούν
μπροστά από έναν τοίχο προσπαθώντας να αποκαλύψουν το μεγαλύτερο έργο
τέχνης του ζωγράφου της Αναγέννησης.
Η
αγάπη του Ντα Βίντσι για το μυστήριο και την τεχνολογία μάλλον θα
αποδείξουν ακόμα μία φορά το προφητικό μεγαλείο του, συνθέτοντας μια
πραγματικότητα ακόμα πιο περίπλοκη και συναρπαστική από τα σύγχρονα
μυθιστορήματα, στα οποία πρωταγωνιστεί.
Ας
πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο Ιταλός καθηγητής Μαουρίτσιο
Σερακίνι είναι σίγουρος ότι μέσα σε έναν τοίχο της Αίθουσας των 500,
όπως λέγεται, και πίσω από μια άλλη τοιχογραφία κρύβεται «Η Μάχη του
Ανκιάρι», έργο τρεις φορές μεγαλύτερο σε πλάτος από τον «Μυστικό
Δείπνο», που ο ζωγράφος της Αναγέννησης δεν ολοκλήρωσε ποτέ (τον
εγκατέλειψε το 1506).
Αφησε,
όμως, μία κεντρική σκηνή με στρατιώτες σε συμπλοκή και άλογα που είχε
γίνει αποδεκτή ως πρωτοφανής μελέτη της ανατομίας και της κίνησης και
την οποία μελετούσαν ξανά και ξανά ζωγράφοι, όπως ο Ραφαήλ. Μετά
εξαφανίστηκε.
Η
αναζήτηση είχε ξεκινήσει πάνω από τρεις δεκαετίες βασιζόμενη σε ένα
στοιχείο που μοιάζει με μυθιστόρημα του Νταν Μπράουν. Ο καθηγητής είχε
ξεκινήσει την έρευνα τη δεκαετία του 70, αλλά η τεχνολογία τότε δεν είχε
δώσει σοβαρές απαντήσεις.
Οταν
η αίθουσα του δημαρχείου ανακατασκευάστηκε το 1563, ο αρχιτέκτονας και
ζωγράφος Τζόρτζιο Βασάρι κάλυψε τους τοίχους με τοιχογραφίες που
απεικόνιζαν τις στρατιωτικές νίκες των Μεδίκων, που είχαν επιστρέψει
στην εξουσία και ο πίνακας του Λεονάρντο ξεχάστηκε.
Ομως,
το 1975, καθώς ο Σερακίνι μελετούσε μία από τις σκηνές της μάχης,
παρατήρησε μια μικρή σημαία με δύο λέξεις, «Cerca Τrova» («Ψάξε, Βρες).
Ηταν το σήμα του Βασάρι που δήλωνε ότι κάτι κρύβεται από κάτω;
Λέιζερ και υπέρυθρες
Πάντως,
η ομάδα του Σερακίνι, αφού τράβηξε υπέρυθρες φωτογραφίες και
χρησιμοποίησε λέιζερ για τη χαρτογράφηση του δωματίου, ανακάλυψε τις
πόρτες και τα παράθυρα που υπήρχαν πριν τις τοιχογραφίες του Βασάρι.
Συνδυάζοντας το ανακατασκευασμένο σχέδιο με ντοκουμέντα του 16ου αιώνα,
κατέληξαν στο ακριβές σημείο που είχε ζωγραφίσει ο Ντα Βίντσι. Ηταν
ακριβώς κάτω απ τη σημαία με την επιγραφή «Ψάξε Βρες».
Τα
ακόμα καλύτερα νέα, που πήραν από το σκανάρισμα με ραντάρ ήταν ότι ο
Βασάρι δεν είχε ζωγραφίσει ακριβώς πάνω από τον Λεονάρντο. Είχε
κατασκευάσει με τούβλα έναν νέο τοίχο και μάλιστα είχε μπει στον κόπο να
αφήσει ένα μικρό κενό αέρος ανάμεσα στους δύο τοίχους.
Σήμερα,
ο Σαρακίνι επιστρατεύοντας επιστημονική βοήθεια από τις ΗΠΑ, Ολλανδία,
Ρωσία και πυρηνική ενέργεια από την Ιταλία έχει στη διάθεσή του
μηχανές που εκτοξεύουν νετρόνια, λέιζερ, ακτίνες υπέρυθρες και γάμμα,
αλλά δεν έχει το σημαντικότερο, την άδεια να τα χρησιμοποιήσει.
Η
ιταλική πολιτική και γραφειοκρατία τον είχαν αφήσει έξω από την
αίθουσα και την αναζήτηση του μεγαλύτερου έργου του Ντα Βίντσι.
Εως
ότου ο Σαρακίνι προσέγγισε τον νέο δήμαρχο της πόλης, κ. Ρέντζι και
ελπίζει ότι μέσα σε μία ή δύο εβδομάδες θα πάρει το «πράσινο φως».
πηγη: geoleon
Σχόλια