Ένα βήμα πιο κοντά στο υπερηχητικό υποβρύχιο
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Όπως
αναφέρεται, νέα τεχνολογία την οποία ανέπτυξε ομάδα επιστημόνων του
Ινστιτούτου Τεχνολογίας του Χαρμπίν, καθιστά ευκολότερο για ένα σκάφος
που κινείται υποβρυχίως να αγγίξει εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες-
ταξιδεύοντας από τη Σαγκάη στο Σαν Φρανσίσκο μέσα σε διάστημα μικρότερο
των δύο ωρών.
Ένα βήμα πιο κοντά στην κατεύθυνση της δημιουργίας υπερηχητικών υποβρυχίων - και τορπιλών - βρίσκεται πλέον η Κίνα, σύμφωνα με δημοσίευμα της South China Morning Post.
Όπως αναφέρεται, νέα τεχνολογία την οποία ανέπτυξε ομάδα επιστημόνων του
Ινστιτούτου Τεχνολογίας του Χαρμπίν, καθιστά ευκολότερο για ένα σκάφος
που κινείται υποβρυχίως να αγγίξει εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες-
ταξιδεύοντας από τη Σαγκάη στο Σαν Φρανσίσκο μέσα σε διάστημα μικρότερο
των δύο ωρών. Κατά τον Λι Φενγκτσέν, καθηγητή μηχανικής των ρευστών και
μηχανολογίας, η προσέγγιση των ερευνητών σημαίνει ότι είναι δυνατή η
δημιουργία μίας πολύπλοκης «φυσαλίδας» αέρα που χρειάζεται για ταχύτατη
υποβρύχια
- Το νερό παρουσιάζει πολύ μεγαλύτερη αντίσταση από ό,τι ο αέρας, κάτι που σημαίνει ότι τα υποβρύχια δεν μπορούν να κινηθούν το ίδιο γρήγορα με τα αεροσκάφη. Ωστόσο, κατά την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου η Σοβιετική Ένωση ανέπτυξε την αποκαλούμενη τεχνολογία «supercavitation» («υπερ-σπηλαίωση»), που περιλαμβάνει το «κλείσιμο» ενός υποβρύχιου σκάφους μέσα σε μία φυσαλίδα αέρα για να μειωθούν τα προβλήματα που προκύπτουν από την αντίσταση του νερού. Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται στην τορπίλη Shkval, η οποία μπορεί να αγγίξει ταχύτητα 370 χιλιομέτρων ανά ώρα και άνω, ξεπερνώντας κατά πολύ τις ταχύτητες των συμβατικών τορπιλών (αξίζει να σημειωθεί ότι αντίστοιχο σύστημα έχει ισχυριστεί πως έχει αναπτύξει και το Ιράν, που θεωρείται ότι κατά πάσα πιθανότητα θα έχει ως βάση το προαναφερθέν σοβιετικής προέλευσης σύστημα, ενώ παρεμφερή προγράμματα έχουν και οι ΗΠΑ και η Γερμανία).
SCMP.COM
«Η μέθοδός μας είναι διαφορετική από κάθε άλλη προσέγγιση…συνδυάζοντας τεχνολογία υγρών μεμβρανών με supercavitation μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά τις προκλήσεις της εκτόξευσης και να κάνουμε ευκολότερο τον έλεγχο» σημείωσε ο καθηγητής Λι- προσθέτοντας παράλληλα ότι υπάρχουν ακόμα πολλά προβλήματα που πρέπει να λυθούν πριν το υπερηχητικό υποβρύχιο καταστεί μια όντως βιώσιμη προοπτική, όπως η δημιουργία ενός ισχυρού πυραυλοκινητήρα για να αυξηθεί η εμβέλεια των σκαφών-τορπιλών (ενδεικτικά, η εμβέλεια των σοβιετικής προέλευσης τορπιλών είναι μεταξύ 11-15 χιλιομέτρων).
Κατά τον Λι η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν έχει μόνο στρατιωτικές εφαρμογές, καθώς στο μέλλον θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για πολιτικές υποθαλάσσιες μεταφορές ή θαλάσσια σπορ.http://www.naftemporiki.gr
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Σχόλια