Translate

Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2016

Μετρό Θεσσαλονίκης όπως λέμε ..Υπερσιβηρικός Σιδηρόδρομος

Μετρό Θεσσαλονίκης όπως λέμε ..Υπερσιβηρικός Σιδηρόδρομος
Μετρό Θεσσαλονίκης
Μήκος: 9,6 χιλιόμετρα
Δεν θα ανατρέξουμε στο 1986 όπου επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα ξεκίνησε τυπικά η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Θα πάμε 20 χρόνια μετά, αφήνοντας στην άκρη την περίφημη "Τρύπα του Κούβελα".

Η δημοπράτηση, με φορέα κατασκευής την Αττικό Μετρό Α.Ε., για την κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς και αμαξοστάσιο στην Πυλαία έγινε το 2006 με οριστικό ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA και προϋπολογισμό 1,052 δισ. €. Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 7 Απριλίου 2006 και οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου με την τοποθέτηση του εργοταξίου στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης. Η περίοδος κατασκευής σύμφωνα με την σύμβαση υπολογιζόταν αρχικά στα 6,5 χρόνια με ολοκλήρωση του έργου τον Οκτώβριο του 2012. Σήμερα, 2016, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ολοκλήρωση της βασικής γραμμής το 2020. Αν πιστέψουμε τις εκτιμήσεις, το έργο της βασικής γραμμής θα ολοκληρωθεί μετά από 14 χρόνια.



Υπερσιβηρικός Σιδηρόδρομος
Mήκος: 9.288 χιλιόμετρα
Εναν αιώνα πίσω, οι Ρώσοι ξεκινούν την κατασκευή του Υπερσιβηρικού Σιδηρόδρομου. Ο Υπερσιβηρικός Σιδηρόδρομος είναι σιδηροδρομικός άξονας που συνδέει τη Μόσχα και την ευρωπαϊκή Ρωσία με τις ρωσικές επαρχίες της Άπω Ανατολής, τη Μογγολία, την Κίνα και τη Θάλασσα της Ιαπωνίας.

Η κύρια διαδρομή, ο υπερσιβηρικός, φτάνει από τη Μόσχα στο Βλαδιβοστόκ μέσω της νότιας Σιβηρίας και κατασκευάστηκε μεταξύ του 1891 και του 1916 δηλαδή σε διάστημα 25 ετών. Με 9.288 χιλιόμετρα, σε 8 χρονικές ζώνες, το ταξίδι διαρκεί περίπου 7 ημέρες. Σήμερα άλλες τέσσερις διαδρομές ξεκινούν από τον Υπερσιβηρικό.

Εάν κάνουμε μία απλή σύγκριση μεταξύ των δύο έργων, βλέπουμε ότι το μήκος του Υπερσιβηρικού είναι περίπου 1000 φορές μεγαλύτερο από το μήκος του Μετρό. Οι Ρώσοι χρειάστηκαν 25 χρόνια για να ολοκληρώσουν ένα έργο μήκους 9,2 χιλιάδων χιλιομέτρων που έπρεπε να περάσει από βουνά και χαράδρες και χωρίς να υπάρχουν τα σύγχρονα μέσα κατασκευής, ολοκλήρωναν δηλαδή κατά μέσο όρο 368 χιλιόμετρα ανά έτος.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, εάν τελικά είναι έτοιμο το 2020, θα έχει ξεπεράσει τα 14 χρόνια που σημαίνει ότι κάθε χρόνο ολοκληρώνονταν περίπου 0,7 χιλιόμετρα ή αλλιώς, το 1/525 του Υπερσιβηρικού.

Υποθετικά μιλώντας, εάν οι Ρώσοι κατασκεύαζαν τον υπερσιβηρικό με τους αντίστοιχους ρυθμούς που κατασκευάζεται το Μετρό, θα χρειάζονταν για την ολοκλήρωσή του 13700 χρόνια!!!





http://www.gothess.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: