Φόβος για το μέλλον & Η χαμένη γενιά της Ελλάδας

 
Σύμφωνα με τα όσα γράφει η online έκδοση του γνωστού γερμανικού περιοδικού Spiegel: "Η πρόσφατη αναταραχή σε σημείο διανομής τροφίμων στην Αθήνα δείχνει ότι πολλοί Έλληνες έχουν τώρα το άγχος της επιβίωσης. Ο φωτογράφος Kilian Foerster πήρε συνέντευξη από εφήβους στη Θεσσαλονίκη για τα σχέδιά τους. Συναντήθηκε με ανθρώπους για τους οποίους τίποτα δεν είναι αυτονόητο - μπορεί να μην υπάρχει κάτι να φάνε".

Όπως αναφέρεται το γερμανικό δημοσίευμα, ανάμεσα στις πολλές ειδήσεις που έρχονται σήμερα από την Ελλάδα, είναι και μια ιδιαίτερα ανησυχητική: Μπροστά από το Υπουργείο Γεωργίας στην Αθήνα, την Τετάρτη πολίτες που στέκονταν στην ουρά ήρθαν σε διενέξεις μεταξύ τους για δωρεάν τρόφιμα. Μάλιστα, ένας άνθρωπος καταπατήθηκε. Ο αριθμός των Ελλήνων που πραγματικά εξαρτώνται από την φιλανθρωπία αυξάνεται. 
Ο δημοσιογράφος αναφέρει πως η κατάσταση στη ζώνη του ευρώ έχει ηρεμήσει, χώρες όπως η Ισπανία κι η Ιταλία δείχνουν να μην απειλούνται άμεσα. Στην Ελλάδα, όμως, υπάρχει μικρή ένδειξη βελτίωσης: Η οικονομία θα συρρικνωθεί κατά πάσα πιθανότητα το 2013 - για έκτη συνεχόμενη χρονιά.
Οι πολίτες έχουν εξαντληθεί, σύμφωνα με μια νέα έρευνα, περισσότερο από το ήμισυ των νοικοκυριών έχουν προβλήματα, λογαριασμούς και φόρους να πληρώνουν. Κι η πολιτική όλο και περισσότερο μίσος προσελκύει εξ αιτίας της λιτότητας - όπως επιθέσεις εναντίον του Υπουργείου Οικονομικών και πυροβολισμούς στο γραφείο του πρωθυπουργού.
Τα θύματα είναι κυρίως οι έφηβοι στην Ελλάδα. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές, δεν έχουν καμία ευθύνη για την κρίση, αλλά το ποσοστό ανεργίας είναι σχεδόν στο 60%, περισσότερο από το διπλάσιο του μέσου όρου.
Οι στερήσεις περιλαμβάνονται στην καθημερινότητα των νέων Ελλήνων. Οι περισσότεροι δεν μπορούν να αντέξουν πλέον οικονομικά το να κάνουν διακοπές, να έχουν χόμπι ή το δικό τους σπίτι. Η ανησυχία για την τροφή, η οποία οδήγησε στις ταραχές στην Αθήνα, δεν είναι ξένη ούτε σε αυτούς. Η 17χρονη Ήβα λέει: "Μερικές φορές δεν υπάρχει τίποτα να φάμε στο σπίτι λόγω της έλλειψης χρημάτων".
Μαριλένα, 19, σπουδάζει Αρχιτεκτονική:
"Το υλικό για το πανεπιστήμιο έχει συρρικνωθεί. Τώρα δίνω προσοχή στις δαπάνες μου. Το μέλλον είναι αβέβαιο κι οι επιθυμίες κι οι στόχοι μου έχουν καταστραφεί. Θα προσπαθήσω να μείνω εδώ, αλλά μάλλον πρέπει να πάει στο εξωτερικό και να αναζητήσω εργασία".
Δομήνικος, 18, σπουδάζει Νομική
"Οι γονείς μου είναι δημόσιοι υπάλληλοι και με την κρίση η αγοραστική τους δύναμη έχει μειωθεί κατά 40%. Γι' αυτό δεν κάνουμε πια διακοπές, οι γονείς μου δεν βγαίνουν έξω και δεν ταξιδεύουν για να δώσουν τα χρήματα σε εμένα και τα αδέλφια μου για σπουδές. Το χαρτζιλίκι μου έχει μειωθεί πάρα πολύ, σταμάτησα τις πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες. Μάλλον θα ψάχνω για δουλειά όσο θα σπουδάζω. Μετά την αποφοίτηση, θα μεταναστεύσω στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στη Γερμανία".
Άγγελος, 20, σπουδάζει Πληροφορική
"Η σύνταξη της μητέρας μου έχει υποστεί περικοπές και τώρα έχουμε πολύ λιγότερα χρήματα. Παρ' όλα αυτά εμείς δεν κάνουμε πίσω. Μετά την αποφοίτηση, θα ήθελα να παραμείνω στην Ελλάδα, αλλά ίσως να μπορώ να βρω μόνο εργασία μερικής απασχόλησης που δε θα έχει καμία σχέση με τις σπουδές μου".
Ελένη, 19, σπουδάζει Μαθηματικά
"Δεν μπορώ να ζω όπως πριν. Τα έξοδά μου είναι περιορισμένα, αλλά δε σκέφτομαι ότι θα πεινάσω. Στο επάγγελμά μου, πιθανώς να μη βρω μια δουλειά, αλλά δε θέλω να φύγω από την Ελλάδα".
Δάφνη, 22, σπουδάζει Φυσική
"Όλοι οι άνθρωποι είναι τώρα θλιμμένοι. Δουλεύουμε περισσότερο, αλλά κερδίζουμε λιγότερα. Εργάζομαι ως δασκάλα φυσικής σε ιδιωτικό σχολείο. Θα ήθελα να πάω στη Γερμανία για να κάνει το μεταπτυχιακό μου, αλλά χρειάζομαι πολλά χρήματα κι ίσως να μην μπορέσω να το κάνω".
 
Greek Finance Forum

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΤΑ!