Ο Αγιος Βαλεντίνος του μάρκετινγκ



Γράφει ο ΤΑΣΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ

Στην αριθμητική του έρωτα, ένα συν σημαίνει τα πάντα και δύο πλην ένα τίποτα, υποστηρίζουν κάποιοι. Πέραν όμως του συναισθηματισμού, πολλοί είναι αυτοί που βλέπουν τα πράγματα με διαφορετική ματιά, πιο «ψυχρή». Η επιχειρηματικότητα ζει και, πολλές φορές, βασιλεύει…
Μολονότι η 14η Φεβρουαρίου για το ορθόδοξο εορτολόγιο δεν θεωρείται γιορτή του έρωτα, ο Αγιος Βαλεντίνος είναι άγιος «με τα όλα του» για τον επιχειρηματικό κόσμο. Η ημέρα αυτή έχει τις ρίζες της στον εορτασμό της μνήμης ενός καθολικού ιερέα που μαρτύρησε για την πίστη του την ίδια ημερομηνία, το 270 μ.Χ., στους διωγμούς του αυτοκράτορα Κλαύδιου. Ο Βαλεντίνος καταδικάστηκε σε θάνατο, λόγω του ότι τελούσε γάμους ανάμεσα σε ζευγάρια, διαδίδοντας και στερεώνοντας έτσι τη χριστιανική πίστη. Η Καθολική Εκκλησία αναγνώρισε αργότερα τον Βαλεντίνο ως Αγιο, που κατέστη προστάτης των ερωτευμένων. Με το πέρασμα του χρόνου, η γιορτή πέρασε από την Ιταλία στην Ευρώπη και από τη Βρετανία στην Αμερική. Η γιορτή πήρε εντελώς άλλη μορφή στις αρχές του 20ού αιώνα.

ΤΟΤΕ, οι έξυπνοι Αμερικάνοι ανακάλυψαν την τάση που προϋπήρχε και την ενίσχυσαν με το λανσάρισμα στην αγορά πολλών σχετικών προϊόντων και υπηρεσιών.ο έρωτας κρίση δεν κοιτά…  Ανθοπωλεία, ζαχαροπλαστεία, καταστήματα με είδη δώρων, ακόμη και κοσμηματοπωλεία κάνουν «χρυσές δουλειές». Βλέπετε,

Η είσοδος του Αγίου Βαλεντίνου στην ορθόδοξη Ελλάδα πραγματοποιήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’80, πάνω στο στρωμένο χαλί που είχαν ετοιμάσει οι επιχειρηματικά εμπλεκόμενοι με το θέμα, αλλά και τα ανάλαφρα θέματα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Οι προσπάθειες να καθιερωθεί μια άλλη μέρα για τους ορθόδοξους ερωτευμένους, υπό τη σκέπη του Αγιου Υάκινθου (3 Ιουλίου) ή των Αγίων Ακύλα και Πρισκίλλης (13 Φεβρουαρίου), έπεσαν στο κενό. Ο λατίνος Αγιος έκανε το θαύμα του και στην Ελλάδα.

Στην πραγματικότητα, «ένα συν ένα είναι το παν» (και) για εκείνους που ξέρουν να το εκμεταλλεύονται…

Σχόλια

Ο χρήστης teegee είπε…
50 years ago, I could not have found a Valentine's Day card even in the kiosks of Kolonaki. It is true that he is one of the saints of merchandizing, and that the USA has made Eros his acolyte. Today you can find this 'holiday' even in Singapore and (I venture) in Shanghai.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΤΑ!